Klacht: niet tevreden over afhandeling klacht

op 01 oktober 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Op 17 september had ik een afspraak n.a.v. tevredenheid telefoontje m.b.t. vakantie naar Parga. Overigens een prima service!
Bij het reisbureau heb ik aangegeven niet tevreden te zijn over het geleverde product en mijn klachtenbrief en toelichting ingeleverd. Wij hadden een 3 kamer appartement geboekt met als hoofdreden dat er een woon-slaapkamer zou zijn. Dit bleek niet het geval. Wij hebben direct bij aankomst (30-8-2016) onze teleurstelling geuit bij de eigenaar. Deze man was zeer vriendelijke en vertelde ons dat hij geen 3-Kamerappartement kan aanbieden zoals beschreven in de brochure van TUI. De 3-Kamerappartementen zijn max. geschikt voor 5 personen. Op de aankomst dag was er een welkomstmeeting. De hostess Nelleke gaf adviezen, tips en vertelde over de excursies , deze uitleg ging in heel hoog tempo (lees onvrede). Na de uitleg hebben wij onze teleurstelling geuit m.b.t. accommodatie i.v.m. het ontbreken van een woon/slaapkamer. Nelleke gaf aan nog nooit klachten te hebben gehad over Mediterraneo, het was een prachtig complex!. Wij vinden het complex zelf ook prachtig echter hebben wij niet gekregen wat wij hebben geboekt m.b.t. woon-/slaapkamer. Wij voelde ons niet gehoord, het is als klant niet belangrijk wat andere klanten vinden, het gaat om onze beleving. Wij hebben uitleg gegeven waarom een woon-/slaapkamer voor ons belangrijk is (gezondheidsklachten). Nelleke beloofde ons te bellen nadat zij met de eigenaar had gesproken. De volgende dag (1-9-2016) hebben wij wederom contact gezocht met Nelleke, met de vraag of er al meer duidelijk was. Zij had nog geen duidelijkheid, de dag erna (2-9-2016) weer contact gezocht met Nelleke, zij bood ons een 3-Kamerappartement op de begane grond aan (wij hadden een appartement op de 1e etage). Dit vonden wij geen alternatief omdat het 3-Kamerappartement dezelfde inrichting had en geen woonkamer met de beloofde banken. Nelleke begreep dat wij dit geen alternatief vonden. Ze gaf aan het contract/de overeenkomst op te zoeken en ons daarna te bellen.
Halve wegen onze vakantie wilde wij wederom een auto huren en hebben Nelleke telefonisch benaderd. De auto werd, net als de vorige keer prima geregeld, echter sprak Nelleke niet met over ons appartement probleem. Op zaterdag 10 september (dit was de laatste dag dat Nelleke tijdens onze vakantie op kantoor aanwezig was) zijn wij wederom naar het kantoor gegaan en gevraagd naar de stand van zaken. Wij hebben onze teleurstelling geuit en aangeven dat wij niet tevreden zijn dat de hostess geen enkel initiatief heeft genomen m.b.t. de communicatie van ons probleem. Dit heeft geresulteerd in het opmaken van een klachtenformulier. (Reeds in het bezit van vestiging Houtplein Haarlem)
De eigenaar van het appartementencomplex was vanaf de 1e dag duidelijk en eerlijk. De hostess Nelleke liet ons in het ongewisse.
Wanneer wij hadden geweten dat er geen woon-/slaapkamer aanwezig zou zijn hadden wij nooit de keuze gemaakt voor een 3-Kamerappartement bij Mediterraneo.

Eenmaal thuis kregen ik, wat wij als zeer prettig en klantvriendelijk hebben ervaren, een telefoontje van het reisbureau TUI Houtplein te Haarlem i.v.m. onze tevredenheid/ervaring. Ik heb meteen onze teleurstelling geuit en aangeven dat ik ter plaatse een klachtenformulier heb laten invullen. We maakte een afspraak om de klacht te bespreken.

Vrijdag 30 september kwam ik wederom op het reisbureau van TUI Houtplein te Haarlem. Daar kreeg ik te horen dat de vermelding in de nieuwe gids aangepast zou worden en dat ik ter compensatie een TUI cheque kreeg van € 50,- Ik gaf aan dat dit een minimale compensatie was van de teleurstelling m.b.t. het niet geleverde product (3 kamer appartement met woon/slaapkamer) De medewerker gaf aan dat ik bezwaar kon maken, dit doe ik via deze weg. Het voelt niet goed, wanneer wij hadden geweten dat er geen woonkamer zou zijn dan hadden wij deze accommodatie nooit geboekt. Wij hadden een woonkamer met bankbedden nodig i.v.m. gezondheidsredenen van mijn moeder. Doordat dit er niet was hebben wij veel ongemakken gehad.

Gezien de reissom en het niet geleverde product ben ik niet tevreden met een TUI waarde check van € 50,- Dit staat niet in verhouding. Het product welke wij hebben geboekt hebben wij niet geleverd gekregen (woon/slaapkamer en geen woon/keuken). Een schade vergoeding lijkt mij op zijn plaatst, € 50,- waarde cheque voelt al fooi en wij voelen ons wederom niet gehoord door TUI......
In de bijlage nogmaals de foto\'s van 3 kamer appartement en inrichting 2 kamer appartement met slaapbanken, tv in de woonkamer enz. het is een korte beschrijving welke ik bij de mondelinge toelichting heb ingeleverd samen met het opgestelde klachtenformulier (opgesteld door reisleidster Nelleke in Parga).
Ik hoop dat u inziet dat wij teleurgesteld zijn doordat wij niet het geleverde product hebben gekregen dat u beloofde in uw brochure. Hierdoor hebben wij ongemakken gehad tijdens onze vakantie, welke speciaal was i.v.m. de emotionele lading die deze vakantie voor ons was.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht parga3kamerappartement

1 maand geleden - Tot op heden nog niets vernomen van de firma Tui, zeer slecht!

Alle klachten die gemeld zijn door parga3kamerappartement