Klacht: Niet op tijd geleverd en hypocriet gedrag van bol.com

op 15 januari 2014 over Bol.com in de categorie Online Warenhuizen

Beste lezers,

Op 8 donderdag januari jl. heb ik bij bol.com een media player besteld. Bol.com adverteert met slogans “voor 23.00 besteld de volgende dag in huis” Nou dat wilde ik wel. Via vergelijking sites kun je snel genoeg zien wat goede opties zijn om te bestellen. Ondanks dat bol.com duurder was, heb ik toch besloten om het product te bestellen; dit vanwege het feit dat immers de volgende dag geleverd kon worden. Om 22:30 had ik mijn bestelling gedaan.
De eerste optie die ik wilde voor mijn bestelling was afleveren bij een AH bij mij in de buurt. Kon niet voor dit product. Gekozen om dan maar de bestelling per post bij mij af te leveren. De volgende dag bleef ik expres thuis werken omdat producten vaak geleverd worden als ik niet thuis ben. Dit wilde ik vermijden.

Helaas om 21.00 de volgende dag nog niks afgeleverd en heb mijn verhaal op hun helpdesk verteld. Dan hoor je dat er iets fout is gegaan. Uiteraard begrijp ik dat leveringen fout kunnen gaan. Per telefoon en email heb ik gevraagd mij te compenseren middels een tegoedbon.

Hieronder het antwoord:

U heeft uw bestelling geplaatst op 8 januari na 22.00. Wij hebben uw bestelling op 9 januari overgedragen aan de bezorgdienst. Volgens heeft de bestelling vertraging in de aflevering. Wij vinden dit zeer spijtig voor u. Echter, in de algemene voorwaarden staat duidelijk aangegeven dat wij nooit kunnen garanderen een artikel binnen 24 uur te leveren. Dit omdat wij ook afhankelijk zijn van externe factoren zoals de bezorgdienst.
U vind de algemene voorwaarden terug in onderstaande link.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Ik wilde klacht.nl niet gelijk gebruiken om mijn ongenoegen te tonen. Ik wilde het eerst via de klachten ingang van bol.com doen. Wel zo netjes vond ik. Helaas is mijn conclusie dat bol.com niet zo netjes is zoals ze op deze website doen voorkomen. Op klacht.nl worden wel oplossingen aangeboden voor te late leveringen! je ziet allemaal smileys.

Ja dan heb ik als conclusie dat je op klacht.nl meer in beeld bent bij een bedrijf, snap ik ook wel want dan staat een klacht ineens op het www en ineens kunnen heel veel consumenten zien dat bol.com negatief in beeld is en dat wil bol.com niet.
Via hun eigen klachten ingang ben je maar een nummer. En wijzen ze naar de kleine lettertjes. Formeel hebben ze gelijk. Bol.com doe niet zo hypocriet op klacht.nl. Op klacht.nl doen jullie je uiterste best om te consument te vreden te houden. Doe dat ook op je eigen klachten ingang!

PS doe geen moeite om me nu te compenseren. Daar zijn jullie nu te laat mee

Met vriendelijke groet

Was tevreden geweest met een tegoed bon. Dan dacht ik aan het prijsverschil tussen de site waar ik goedkoper kon bestellen.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bol.com over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Bol.com in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bol.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bol.com

Heeft op 15 januari 2014 om 16:22 geantwoord

Geachte heer,

Zojuist is er telefonisch een oplossing aan u geboden.

Bol.com Webcare team

Alle klachten die gemeld zijn door wluca