Klacht: Niet OMBOEKEN van ticket

op 20 juli 2016 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Goedenavond,

Ik sta nu op Detroit vlieghaven waar mijn vlucht van Detroit naar Amsterdam zou moeten vertrekken want Tix.nl zou dit voor 99 procent in orde hebben gemaakt.
Ik was blij want eindelijk na alle tegenslagen kwamen zij met een goede uitkomst maar niks was waar van alle genoemde beloftes.
Ik kom aan bij delta/KLM om mijn ticket om te laten boeken zoals Tix.nl had gezegd om te doen bij de balie wist mevrouw van niks.
Ik moest dus vanuit Amerika met mijn mobiel Tix bellen en dit heeft 30 min geduurd wat absurd duur is zij zouden het meteen nagaan.
Mijn vlucht ga ik waarschijnlijk missen wat ik absurd vind want aangezien zij iets hebben toegezegd vind ik dat zij dit zsm moeten oplossen.
Ik ben helemaal overstuur heb net mijn zusje verloren door moord en zij maken het mij niet makkelijker.

Mvg,

Jessica Birk

Als ik op mijn vlucht zit en mijn telefoon kosten vergoed krijg

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tix.nl over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Tix.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Tix.nl

Heeft op 20 juli 2016 om 07:53 geantwoord

Beste Jessica,

Bedankt voor je bericht.
Allereerst gecondoleerd met het verlies van je zusje.

Vervelend te lezen dat er wederom problemen zijn ontstaan. Echter, willen wij wel enkele zaken ophelderen. In je bericht stuur je een screenshot mee, maar helaas is dit slechts een klein gedeelte van de communicatie. Later, hebben wij je via Facebook een uitgebreide uitleg gestuurd van de ontstane situatie. Daar de luchtvaartmaatschappij telkens wisselt van antwoorden, waren wij helaas ook verplicht dit te doen. Wij hopen dat je begrijpt dat wij, net als jij als reiziger, afhankelijk zijn van de informatie van de luchtvaartmaatschappij. Wij bepalen helaas niet de regels en hebben geen invloed op de beschikbaarheid van vluchten. Wij, als tussenpersoon, kunnen enkel assisteren bij de communicatie tussen jou en de luchtvaartmaatschappij. Dit neemt niet weg dat wij je frustratie over de gehele situatie heel goed kunnen begrijpen en deze ook delen. Ook vanuit onze kant willen wij dit soort gebeurtenissen en moeizame communicatie met een luchtvaartmaatschappij niet.

Tijdens dit latere gesprek op Facebook, hebben wij je twee opties gegeven; een vlucht vanaf Detroit waarvoor wij je helaas geen 100% zekerheid konden geven, omdat het vliegticket daarvoor op de luchthaven aangepast diende te worden door de luchtvaartmaatschappij. Juist omdat wij begrijpen dat je snel naar huis wilt, hebben wij je toen ook een tweede optie aangeboden, een vlucht met je originele reisroute, vertrek vanaf Chicago, waarvoor wij je een 100% zekerheid konden geven dat je zonder zorgen de vlucht kon nemen. Je hebt hierbij gekozen voor de eerste optie, waarvoor wij je, hoe spijtig ook, geen zekerheid konden geven. Wij vinden het enorm vervelend dat er alsnog problemen zijn ontstaan, maar je was op de hoogte dat er een kleine kans was dat er onvolkomenheden zouden kunnen voorvallen en je hebt dit risico genomen, ondanks dat wij je geen volledige zekerheid konden aanbieden. Wij hebben vanuit onze kant al het mogelijke gedaan deze weg te nemen, maar de verdere afhandeling lag helaas niet bij ons, maar bij Turkish Airlines.

We zien in je reservering dat er alsnog een alternatieve vlucht voor je is geregeld door onze collega’s van het contact center en wij hopen uiteraard dat je nu zonder problemen naar huis kunt. In je bericht geef je aan graag de gemaakte telefoonkosten vergoed te hebben. Wij willen dit verzoek graag in behandeling nemen en willen je vragen de telefoonspecificatie/ bonnen naar onze Customer Care afdeling in te sturen.

Mocht je verdere vragen hebben, kun je hiervoor tevens contact opnemen met onze Customer Care afdeling middels e-mailadres: customercare@tix.nl .

CustomerCare
TIX.nl

Alle klachten die gemeld zijn door Michellejmrbirk