Klacht: Niet nakomen ophaalopdracht

op 25 augustus 2017 over Extra@home in de categorie Koeriersbedrijven en post

Geachte heer/mevrouw,

Vandaag 25 augustus 2017 stond er een ophaalopdracht gepland voor het afhalen van een tuinnset, welke wij besteld hebben bij de Blokker.
Op de dag van levering (een week eerder) hebben wij kenbaar gemaakt dat de geleverde tuinset niet voldeed aan de verwachtingen (afmetingen).
Hierna is de voornoemde ophaalopdracht geplaatst. Vandaag, op de afgesproken datum van ophalen , heeft u ’s morgens het tijdsvak kenbaar gemaakt, namelijk 11.15 – 14.15 uur. Omstreeks 12.00 uur ontvingen wij een sms dat u over ongeveer 30 minuten op ons adres aanwezig zou zijn.
Hierna kregen wij omstreeks 12.45 uur een e-mail en een sms dat de ophaalopdracht niet was gelukt.
Vol verbazing heb ik toen direct contact opgenomen met uw klantenservice. Wij zaten tenslotte in de woonkamer voor het raam en de gehele tuinset was inmiddels verplaatst van de droge schuur (achter de woning) naar voor het huis in de voortuin.

De vermelding die ik van uw klantenservice te horen kreeg kan mijn verstand niet bij. Er werd mij gemeld dat de bus te vol zat om de afhaalopdracht uit te voeren, dus wordt de opdracht niet uitgevoerd. Ik kon wel een nieuwe afspraak inplannen, maar ook dan moet ik WEDEROM de gehele dag vrij houden omdat u pas ’s morgens vroeg laat weten wanneer u komt. Ik kon hierover geen supervisor spreken.

In het kort:
-Ik moet 1 week wachten voordat u een levering weer kunt ophalen;
-Ik moet hiervoor een gehele dag vrij nemen, omdat u op de dag zelf pas laat weten hoe laat u ongeveer aanwezig bent;
-U komt vervolgens de afspraak niet na en vraagt mij wederom een gehele dag vrij te nemen zonder ook maar iets van een alternatief te bieden of tegemoet te komen;
-Ook wanneer ik er voor zorg dat de spullen beschikbaar zijn om mee te nemen in de voortuin (in mijn afwezigheid) geeft u aan hier niet aan mee te werken, omdat u ter plaatsen een handtekening eist.

Ik pas voor uw manier van zaken doen en heb ook een klacht ingediend over uw manier van handelen bij uw opdrachtgever de Blokker.
Ik eis dan ook een passende oplossing voor het probleem en dit mij ten spoedigste kenbaar te maken.
U kunt mij hierover bereiken op het volgende telefoonnummer 0613456708

Onze gegevens:

Groet,
Rob Kuijs

Wanneer de levering vandaag wordt opgehaald

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Extra@home over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Extra@home in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Extra@home een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Extra@home

Heeft op 26 augustus 2017 om 13:54 geantwoord

Beste meneer Kuijs,

Hartelijk dank voor uw melding.

Onze excuses dat uw zending niet op de gewenste datum is afgehaald.

Als een afhaalopdracht niet door kan gaan is het normaliter wel de gang van zaken dat u hierover wordt geïnformeerd.Wij zullen dit doorgeven aan de vervoerder en aan onze klantenservice dat zij in het vervolg u en andere klanten op de hoogte brengen zoals behoort.

Bij het inplannen van een afspraak is het helaas nooit mogelijk een voorkeur voor een tijdvak aan te geven. Alle orders worden in de avond vóór de lever-dag ingepland op vastgestelde routes. Aan de hand van uw plek op de desbetreffende rit wordt er een tijdvak aan gekoppeld en dat is het tijdvak wat u per sms of e-mail vóór 08:00 's morgens op de dag van levering ontvangt.

We hebben de afspraak gemaakt met de leveranciers, dat er voor het afhalen en bezorgen door de ontvanger getekend moet worden.

Voor een eventuele compensatie kunt u contact opnemen met de leverancier, zij zullen dit in behandeling nemen en verder onderling met ons afhandelen.

Wij gaan ervan uit u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Extra@Home Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door Rob 86