Klacht: niet nakomen afspraken transfer

op 29 juni 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Beste mevrouw, heer,

Bij deze maken wij een klacht kenbaar omtrent het niet naleven van gemaakte en reeds vooraf betaalde reiskosten.

Klantnummer: 13896109
Boekingsnummer: 2690899064
Factuurnummer: 269089906408

1) De toegestuurde e- tickets bleken met betrekking tot de transfers van de luchthaven (op 20 juni 2016) naar het hotel en van het hotel naar de luchthaven (op 27 juni 2016) onjuist te zijn. Op zondag 19 juni is er telefonisch contact gezocht met TUI waarbij liefst 38 minuten de wachtstand restte alvorens eindelijk iemand aan de lijn te krijgen. Zowel de onzorgvuldigheid bij de boeking als de veel te lange wachtstand is TUI aan te rekenen.
2) Na op zondag 19 juni eindelijk iemand aan de lijn te krijgen (extreme wachttijd en extra kosten telefonie) werd door medewerkster doodleuk verteld dat zij niet bij machte was probleem te behandelen en dat wij het op maandag 20 juni (dag vertrek) nog maar eens moesten proberen. Attitude is als niet klantgericht en probleemoplossend ervaren.
3) Op maandag 20 juni is er telefonisch contact geweest waarbij medewerkster van TUI heeft aangegeven dat zij contact hadden gehad met agentschap in Sevilla omtrent transfers en dat in het systeem aldaar de transfers juist opgenomen waren. Bizar genoeg was TUI niet in staat om met een simpele SMS of email dit naar ons toe te bevestigen waardoor wij geen enkel bewijs hadden recht te hebben op de transfers. De betreffende medewerkster van TUI gaf aan dat wij in dit geval hen op hun telefonisch woord moesten geloven. Tsja, in deze tijd klinkt dat niet vertrouwen hebbende.
4) Op 20 juni op het vliegveld stond keurig een taxichauffeur klaar met onze naam en was de transfer dus alsnog goed geregeld.
5) Bij de terugreis was aangegeven dat wij 3 uur voor vertrek van de luchthaven opgehaald zouden worden bij de receptie van het hotel. Echter, geen taxi gezien. De door TUI verstrekte nummers (ook de emergency nummers die op documenten opgenomen waren) bleken totaal onbereikbaar. Ook bellen vanuit het buitenland bleek niet mogelijk. De hotel eigenaar (hotel Donia Maria te Sevilla) heeft van alles geprobeerd om het vervoer tot een oplossing te brengen. Inmiddels was de tijd zover verstreken dat we nog slechts een uur voor vertrek hadden en met een spoed taxi naar de luchthaven zijn gebracht op eigen dure kosten terwijl wij nu juist de transferkosten vooraf aan TUI hadden betaald. Zowel het niet nakomen van gemaakte afspraken, het niet bereikbaar zijn en de gehele gang van zaken heeft het beeld opgeroepen van broddelwerk. De slogan ‘discovery your smile’ heeft vooral een cynische indruk bij ons achtergelaten.
6) Door de door TUI niet nagekomen afspraken kwamen wij veel te laat op de luchthaven. Wrang genoeg was er voor ons nog een plaatsje op rij 1C en 23C vrij terwijl dit onze huwelijkstrip was.
7) Kortom, een wanprestatie van TUI zowel in het verwerken van de boeking (zorgvuldigheid), de communicatie (basis attitude hoe je klanten ontzorgt en zorg draagt voor correctie bij foutieve verwerking) als de kosten van zowel extra taxikosten als telefoniekosten.
8) Wij gaan er vanuit dat TUI met een passende kostencompensatie komt. Zo nodig kunt u het hotel Donia Maria voor verificatie bevragen over deze gang van zaken.
9) Discovery your smile, wij zeggen DOEI TUI!!!

Gaarne uw heldere reactie naar bovenstaand emailadres en/of telefonisch 06-30356511.

Vriendelijke groet,

Marcel Oudijk
Maaike Oudijk- van der Veen.

Zie punt 8 klacht,

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Oudijk