Klacht: Niet met klant meedenken om tot een oplossing te komen.

op 21 juli 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Vanwege het overlijden van mijn broer op19 juli konden wij 20 juli niet naar onze vakantiebestemming vertrekken. Rondreis Sardinië t.w.v. €3400,-
Wij hebben onmiddellijk contact opgenomen met het reisbureau om hen te laten weten dat wij de volgende morgen niet zouden vertrekken.
en hebben de reis toen geannuleerd. Voor alle duidelijk de reis was vijf weken tevoren geboekt en we hadden geen annuleringsverzekering. We kregen €375, gerestitueerd. De volgende dag hoorden wij dat de begrafenis meteen zaterdag zou zijn.
We hebben toen weer contact opgenomen met het reisbureau met de vraag of we toch niet een deel van de reis zouden kunnen afleggen.
Immers alles was vastgelegd en betaald. (€3400,-) We hadden gezien, dat we twee losse vluchten konden boeken op Easy jet vrijdagmiddag om 17.00 uur.
We werden terug gebeld, dat dit niet mogelijk was. Na enig aandringen werd dit toch nogmaals uitgezocht. we werden weer terug gebeld. De vlucht zou dan nog wel mogelijk zijn, maar de hotelarrangementen konden niet meer. Het was niet mogelijk om een aantal hotels hotels over te slaan en direct naar het hotel te rijden waarop we zaterdag 23-07 zouden overnachten.
Op onze opmerking, dat we niet begrepen, dat het reisbureau geen andere opties dan annuleren met ons besproken heeft, kregen we als antwoord dat ze ook dinsdag 19-07 niets voor ons hadden kunnen betekenen. Regels zijn regels
Wij vroegen ons af waarom we eigenlijk gebruik maken van een reisbureau.

We hadden het fijn gevonden als we nog een deel van de reis hadden kunnen afmaken. uiteraard zouden we zelf de heen tickets betaald hebben.
Met een beetje goede wil en oplossingsgericht denken had dit mogelijk moeten zijn.
We zijn heel teleurgesteld in het reisbureau, waar we vaker onze reizen geboekt hebben en in Tui.
We wachten de reactie van Tui af

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door henkwessel@hotmail.com