Klacht: niet klantvriendelijk

op 18 augustus 2016 over Pearle in de categorie Opticïens en brillen

Beste,

Ik ben al jaren klant bij jullie maar vond het nu wel genoeg om een klacht in te dienen over de service en behandeling bij de PEARLE OPTICIENS Almere aan de Korte Promenade (Marehof) 17
1315HM ALMERE. Meerdere malen ben ik verbaasd over de slechte service die hier wordt geleverd. Bekende klanten voor laten gaan terwijl er een lange rij staat.

Afgelopen keer stond ik netjes in de rij voor de balie, voor mij was een slechthorend meneer die ook nog netjes aan het wachten was. Op een gegeven moment kwam er een vrouw binnen die voor ons is gaan staan. Jullie medewerker Johanna Staartjes heeft haar als eerst geholpen. Ik zei haar dat er nog 2 andere wachtenden waren en dat de mevrouw net in de winkel is. Waarop mevrouw Staartjes antwoordde dat ze deze vrouw juist weg had gestuurd om vervolgens over een half uur terug te komen, omdat het op dat moment druk was. Dit kan toch niet de bedoeling zijn heb ik haar gezegd. Wij 2 zijn al aan het wachten. Mevrouw Staartjes negeerde mij compleet en heeft de vrouw toch als eerst geholpen.

Ten eerste vind ik het belachelijk om überhaupt klanten weg te sturen om drukke momenten, als dit jullie werkwijze is prima maar op het moment dat zo een klant binnen komt en er zijn maar 2 wachtende (die al netjes op hun beurt wachten) help die dan eerst, dat is wel zo eerlijk!

Ten tweede vind ik het onacceptabel dat zij mij volledig negeert er kon geen lachje vanaf en vriendelijk was ze ook niet.

Toch wilde ik er geen punt van maken tot ik vandaag het volgende te horen kreeg.

Mijn vrouw en dochter zijn naar Pearl gegaan om lenzen voor mij op te halen. Mijn vrouw stond in de rij en wederom stond jullie medewerker Johanna Staartjes achter de balie. Zij keek mijn vrouw niet aan was bezig met iets heeft haar niet eens gegroet. Op een gegeven moment was zij klaar met wat ze aan het doen was en ze loopt weg van de balie om vervolgens klanten die net binnen waren gekomen te helpen.

Na bijna een kwartier te hebben gewacht heeft een andere dame mijn vrouw geholpen die overigens wel vriendelijk was.

Ik vind het echt absurd hoe mevrouw Staartjes om gaat met klanten. Geen gedag zeggen, op zijn minst had ze mijn vrouw kunnen zeggen dat ze er zo aan komt, maar nee ze besluit anderen te helpen die pas NA mijn vrouw de winkel in kwamen.

Ik heb besloten dat dit het laatste bezoekje is geweest aan Pearl op de Korte Promenade.

Als mevrouw Staartjes er op gewezen wordt dat dit geen correcte werkwijze is en dat zij zo snel mogelijk iets doet aan haar klantvriendelijkheid. Vooral als filiaalmanager hoort juist zij het juiste voorbeeld te geven. Ik heb er echt alle begrip voor als iemand een keer niet lekker in zijn vel zit of iets dergelijks, maar dit is nu al de zoveelste keer dat deze mevrouw onvriendelijk reageert. Een klant negeren vind ik echt niet kunnen en ik hoop dat dit duidelijk aan haar kan worden gemaakt.

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Pearle over deze klacht.

11 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Pearle in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Pearle een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Pearle

Heeft op 05 september 2016 om 12:31 geantwoord

Pearle Opticiens heeft u een excuusmail gestuurd omdat u telefonisch niet te bereiken bent en wij geen gegevens van u kunnen vinden. Graag hadden wij een en ander namelijk telefonisch met u besproken. De betreffende medewerkster is gehoord. Zij heeft haar excuus via de Consumentenservice aan u aangeboden. Uiteraard kunt u zelf telefonisch contact met ons opnemen indien u daar nog behoefte aan heeft.

Alle klachten die gemeld zijn door Ginom