Klacht: Niet goed werkend product, geen verzendkosten terug

op 17 januari 2014 over i-Mania.nl in de categorie Internetshops - Elektronica

De geleverde Samsung thuisoplader die volgens I-mania voor een S3 geschikt zou zijn laadt niet naar behoren op.
Getest op 2 S3 met het zelfde resultaat. Type oplader is exact hetzelfde als geleverd bij een veel oudere Samsung smartphone met een veel kleinere batterij capaciteit.
Volgens I-mania is het product goed en werkt het naar behoren, daardoor geen verzendkosten terug (heen en weer).

Alsnog vergoeding verzendkosten (heen en weer).

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar i-Mania.nl over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door i-Mania.nl in behandeling genomen

Bericht van i-Mania.nl

3 jaren geleden - De klant is op 15-01 het volgende bericht: Beste heer, Uw product reeds retour mogen ontvangen, waarvoor mijn dank! Het product is tevens reeds getest en is correct werkend gevonden, zonder enige problemen. Helaas kunnen wij conform onze A.V. niet overgaan tot vergoeding van de verzendkosten. Wij hebben uw order reeds voor u geannuleerd. Het bedrag van het product word retour geboekt via onze betaalprovider. Verwerking hiervan kan, na retour boeking ca 2-4 werkdagen duren. Mvg I-Mania Noot: Alle producten worden bij retournering getest, wanneer product defect bevonden is, worden uiteraard de verzendkosten erbij vergoed. Product is zoals deze klant reeds 2x bericht, getest en correct werkend bevonden. Mvg I-Mania

i-Mania.nl

Heeft op 17 januari 2014 om 14:10 geantwoord

Beste klant,

Deze lader is reeds op meerdere toestellen getest.
Deze is nogmaals correct werkend bevonden.

U besteld een lader voor uw toestel, u krijgt een lader welke ook uw toestel op laad.
Echter u verwacht waarschijnlijk een lader, die u toestel binnen een bepaalde tijd oplaad.
Dan had u kunnen kiezen voor een originele lader en niet voor een vervangende lader.
Of een lader die bijv. een hogere laadcapaciteit heeft met een hoger Mah.

Dit heeft niets te maken met dat deze lader defect is, deze is nl. getest en correct werkend bevonden.
U heeft een foutief product blijkbaar besteld, wat blijkbaar niet naar u tevredenheid was.
U kunt (en heeft) deze dan binnen 7 dagen retourneren.
Het kan niet zo zijn dat wij verantwoordelijk zijn voor een dan verkeerd besteld product.

Het gaat ons niet om de verzendkosten, het gaat er om, dat u blijft volhouden dat het product defect is.
Dit is niet het geval.

U is tevens alvorens netjes bericht hoe een retour procedure in zijn werk gaat.
U is van te voren ook bericht dat het product getest zal worden.
Hierbij is u ook duidelijk gemeld dat verzendkosten niet worden vergoed wanneer hetgeen wel na testen werkend is bevonden.

Wanneer een product wel defect is gebleken na testen, worden uiteraard de verzendkosten vergoed.
Een beleid dat bij 99,9% van de bedrijven word gehanteerd.

Uw bedrag van het product, word zoals reeds gemeld, naar u retour geboekt.

Mvg

I-Mania

Heeft op 18 januari 2014 om 17:25 geantwoord

Ben zeer ontstemd, ik koop toch geen oplader voor een S3 om die dan weer terug te sturen. De reden van terugsturen is dat de oplader niet FUNCTIONEERT!!!!!!! Op de beide S3's die we hebben. Kunnen jullie doodleuk aangeven dat de oplader wel werkt. Hoe moeilijk kan het zijn om een oplader aan te sluiten. Niet dus. Apparaat werkt dus niet naar behoren voor onze S3's. Terug betalen van de verzendkosten is dus redelijk!!!! Al met al een zeer slechte service. Ik raad iedereen aan niet bij jullie te kopen gezien de slechte afhandeling van mijn klacht.

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van i-Mania.nl beoordeeld.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat i-Mania.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Koornneef