Klacht: Niet de juiste glazen in nieuwe bril gekregen

op 26 december 2012 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

Dit jaar mocht ik van de IZA nog een nieuwe bril laten aanmeten. Gekozen die aan te laten meten bij Hans Anders in het plein afsluitend gebouw in het centrum van Leeuwarden. Ik koos een nieuw montuur en de glazen konden dezelfde sterkte als in oude montuur vertelde men mij. Ik kreeg wel bericht via de e-mail dat de bril er was maar na 2 weken wachten hoorde ik niks na nog eens wachten een kleine 2 week later maar eens heen. Hij bleek al lang binnen te zijn, maar e-mail adres hadden ze niet opgeschreven(via de postbode hadden ze ook een berichtje kunnen sturen) Maar toen ik hem opzette zei ik direct ik zie er niet goed door. Als ik een copie is dan klopt er iets niet want, zo zie ik niet door mijn huidige bril die ik nu draag. Volgens de medewerker had ik de oude bril ook te dicht op mijn ogen en de nieuwe bril stond meer op mijn neus. Ik zei dat is altijd zo en ik heb steeds aangegeven dat ik dit wil. Mannelijke medewerker gaf aan dat hij dit ging verhelpen en tevens de silliconen neusvleugels die waren beloofd maar er niet opzaten plaatsen. Maar het maakte geen verschil. Ik moest hem maar proberen het wende wel want alles was goed. Maar de volgende dag al gebeld dat ik er ontzettend hoofdpijn van kreeg en ik kijk er heel raar van uit mijn ogen zegt mijn partner. Gebeld, omdat ik ivm werk niet heen kon, maar ik dacht als ik over enkele dagen ga dan zeggen ze straks waarom komt u nu pas met de klacht. Ik heb mijn zorgen uitgesproken dat ik maar een stel ogen had en ik bang was dat ik iets verknoeide, maar dit is onmogelijk gaf de medewerker aan ik wil het nog wel wat bijstellen maar de bril hoord echt niet zo dicht op uw gezicht. Als u hem wat meer laat zakken dan voelt het vast beter. Maar intussen het recept van mijn oude bril vergeleken met de nieuwe en blijkt dat een van de glazen hele andere waarden hebben en is dat mogelijk de fout. maar ik ben er eigenlijk klaar mee. Zoals het er nu uitziet ga ik deze bril nooit op te zetten. En daarvoor is door IZA 186 euro betaald en door mij 169 en dat is toch zonde. Mede ook omdat de medewerkers verkeerde glazen opmeten en hij maar blijft beweren dat je tegwoordig je bril niet zo hoog op je neur plaatst. Maar door mijn werk als demonstratrice heb ik afgelopen wek de mensen met een bril bekeken en jong oud man of vrouw hadden allen de bril net als mij.

Als het aan mij ligt breng is de hele bril het liefst terug en geven ze mij 169 euro retour en dan doe ik het voorlopig wel met mijn oude montuur/glazen. En daarnaast misschien toch medewerkers de vaardigheid bijbrengen dat als je de oude glazen bijbesteld je deze ook krijgt. Want 2 medewerkers kwamen (met de eerste meting de een, en toen ik de nieuwe bril op heb gehaald de ander)tot de conclusie dat de oude bril en de nieuwe bril exacte copies waren. En dit is duidelijk niet het geval als ik op beide recepten andere getallen aantref.Ik heb de bril nu 10 dagen en de wereld ziet er behoorlijk vreemd uit als ik de nieuwe opzet, ik kan er niet mee autorijden en word er duizelig van en krijg erge hoofdpijn. Er moet een hele nacht overheen voor de ogen weer rustig worden. Ik draag al bijna 50 jaar een bril en dit nog nooit met een bril gehad. Zelfs niet toen er voor het eerst ook een leesgedeelte in kwam. Deze bril voelt niet nu niet goed, en dat zal hij ook niet worden omdat de glazen niet goed zijn.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

Bericht van Hans Anders

6 jaren geleden - klacht in behandeling

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 18 januari 2013 om 09:59 geantwoord

VM ingesproken met verzoek naar winkel te komen voor retourbetaling kosten Zorgverzekeraar.

Alle klachten die gemeld zijn door ljip