Klacht: Niet bestand nummer

op 09 mei 2016 over Hollandsnieuwe in de categorie Mobiele Telefonie

Hollandsnieuwe

Onbereikbaarheid
Op 7/1/2016 Heb ik twee simkaarten besteld bij de webshop van Hollandsnieuwe. Direct daarna een verzoek proberen te doen via de website voor nummerbehoud. Dat lukte niet. Verschillende pogingen daarna nog gedaan via de website hetgeen niet lukte. Uiteindelijk via het calcenter weer verschillende verzoeken voor nummerbehoud gedaan. Ook daar lukte het pas eind maart. Het nummerbehoud kon echter pas op 19/4 ingaan (omdat het instellen van nummer behoud zowel door mij als door het calcenter niet gerealiseerd kon worden) terwijl het oude contract op 7/4 afliep. Hetgeen betekende dat we bijna 2 weken niet bereikbaar waren. Op 19/04 blijken we beiden nummers (oude en nieuwe) niet meer te bereiken zijn. We kunnen zelf wel bellen maar iemand die onze nummers belt krijgt te horen dat deze niet in gebruik zijn. Dat geld ook voor het tweede simkaart. We bellen, mailen, twitteren, messenger, facebook meerderen keren per dag met het HN calcenter. Telkens weer verzint men vragen maar een oplossing komt er niet. We zijn nu 5 dagen onbereikbaar op oude en nieuwe nummers. Er is een klacht gedeponeerd bij de ACM en onze rechtsbijstand is opdracht gegeven de schade te verhalen.

dat ik weer bereikbaar ben

11 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hollandsnieuwe over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht oldskipp

10 maanden geleden - Update van de case. Eind maart heeft Vodafone een systeemwissel mbt klante en nummer beheer doorgevoerd. Daarbij is met (mijn) nummers iets fout gegaan. De nummers zijn per abuis terug gegeven aan de oorspronkelijke eigenaar (gebruikelijk voor nummers waar geen behoefte meer voor is). In mijn geval was portering aangevraagd dus er was wel een claim op het nummer. Toch ging het nummer per abuis naar KPN. De laatste ontwikkelingen in de case zijn als volgt. Wij hebben contact gezocht met KPN. Het klopt idd dat onze nummers nu in hun beheer zitten. KPN wil echter alleen ons deze nummers weer ter beschikking stellen als wij bij KPN 2 abonnementen afsluiten. Bij hollandsnieuwe moeten we een afkoopsom betalen van 64 euro per nummer om van de abonnementen af te kunnen. Ik vind dat KPN de situatie misbruikt!!

Alle klachten die gemeld zijn door oldskipp