Klacht: neppe klachten op klacht.nl

op 08 oktober 2016 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Ik kom achter dat er neppe klachten op klacht.nl worden geplaatst. Ik vind het zeer schokkend als ondernemer dat men gewoon meerdere neppe accounts kan aanmaken op klacht.nl en zo neppe klachten kan aanmaken om een persoon of een bedrijf imago schade te bezorgen.

Ik vind het heel amateuristisch dat de klachten niet getoetst worden op betrouwbaarheid en echtheid.

Ik snap dat het jullie business is om zoveel mogelijk klachten te hebben op jullie website maar A.U.B. Keep it real

Kijk naar deze klachten die hier vermeld worden onder deze link:

je ziet gewoon overeenkomsten tussen de gebruikersnamen ( waarschijnlijk ook nog allemaal van het zelfde IP adres en allemaal met gmail aangemaakt)

jmk1
klm1258
ivo11
klm1258

PS: Ik hoop dat Robin dit ook op twitter zet

Binnen 24 uur verwijderen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 08 oktober 2016 om 14:12 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor het melden van deze situatie. Wij krijgen iedere dag ontzettend veel klachten binnen, het is voor ons niet mogelijk deze allemaal te controleren. We hebben wel beveiligingen die bovenstaande moeten voorkomen, maar dat is helaas ook te omzeilen. We zijn daarom blij met iedereen die dit soort situaties meldt.

Het ging hier duidelijk om één persoon, dit hebben we op verschillende manieren kunnen checken. Desbetreffende klachten zijn verwijderd, en er zijn acties ondernomen zodat deze persoon geen klachten meer kan melden.

Nogmaals bedankt en excuses voor het ongemak.

Tom
tom@klacht.nl

Heeft op 08 oktober 2016 om 18:51 geantwoord

Hierbij wil ik u vragen om alle inlog accounts en ip adressen van de desbetreffende persoon aan mij te verschaffen. We zullen juridische stappen ondernemen tegen hem en aangifte doen bij de politie.

Hierbij wil u ook laten weten dat op jullie website nog de melding staat 12 klachten.. Graag dit binnen 24 uur verwijderen.

Tevens wil ik jullie ook mededelen dat jullie al die klachten hebben gedeeld op sociaal media zonder te controleren. Dit graag ook binnen 24 uur verwijderen.

Op Google staat het ook vermeld. Graag dit ook binnen 24 uur verwijderen..

Graag wil ik graag telefonisch in contact komen met jullie. Ik heb contact gehad met de redactie van Tros Radar. Want jullie manier van handelen mag ook wel onder de loop genomen worden in een uitzending. Dit heeft me echt imago schade opgeleverd. Hoe kunnen we dit gaan compenseren? Ik ben aantoonbaar 5 potentiële klanten misgelopen door jullie bekwamenheid. Ze vertelde mij dat ze slechte recensies hadden gezien en daarom geen zaken meer wilde doen.

Ik ben van mening dat het jullie plicht is om de betrouwbaarheid van klachten te controleren. Vooral als het jullie main business is klachten afhandelingen. Ik snap ook dat jullie niet alle klachten controleren maar dit was namelijk heel makkelijk te herkennen als je gecheckt had op de account namen en de ip adressen. Easy als 123.

Dus kom A.U.B niet met alleen een excuses.

Bericht van Klacht.nl

1 maand geleden - Beste heer/mevrouw, Op de pagina https://www.klacht.nl/webbriqs/ staat nog slechts één klacht online, de overige zijn verwijderd vanwege de eerder genoemde reden. Om verdere acties te kunnen ondernemen wil ik u verwijzen naar het volgende formulier. https://www.klacht.nl/melding-onrechtmatige-informatie/. Hier kunt u melding maken van door klagers/organisaties geplaatst vermeend onrechtmatige informatie op de website. Met vriendelijke groet, Tom tom@klacht.nl

Alle klachten die gemeld zijn door emuc