Klacht: negatieve review niet geplaatst

op 08 juli 2017 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

waarschijnlijk en ik heb het nagezocht, en dus is het ook echt zo denk ik dus, dat Booking.com aan die hotels die de meeste commissie betalen de hoogste ranking/plaats in de lijst en een hoger beoordelingscijfer te geven.

Dit kan oplopen tot 20-30% commissie dat het hotel aan Booking.com betalen moet. En Booking.com heeft zo’n beetje het monopolie ondertussen. De EU is er dan ook mee bezig reeds.

Dit doen ze onder meer door deze mail aan mij, waaruit blijkt dat ze een negatieve review zien als chantage (dat kan niet meer, want het dreigen met een slechte review heeft duidelijk niets opgeleverd, want daarom had ik juist met de review gewacht!)

mail Booking.com waarin wel uit minimaal 10 subtiel of minder subtiele opmerkingen reeds kan opmaken dat men mijn review niet zal plaatsen. Dit houdt dus in dat mijn negatieve reviews over Hotel Excelsior in Lübeck en Hotel Number One in Gdańsk gewoon niet geplaatst worden.

Al 3 weken, dus het lijkt erop dat ze het gewoon niet gaan plaatsen, zonder dat aan mij terug te koppelen. Ook al erg onsymphatiek. Ik kan de review dus ook niet meer aanpassen bijvoorbeeld, zodat ze wel aan eventuele eisen voldoen!

mail Booking.com:

Bedankt voor het kiezen van Booking.com.

Wij schrijven u in verband met uw reservering onder nummer 1405109223 bij Hotel Number One, met incheckdatum 2017-05-29, en uitcheckdatum 2017-05-30.

Om uw vragen te beantwoorden. De accommodatie staat in zijn recht om niet-restiueerbare reserveringen niet kosteloos te annuleren.
Het is al een geste om dan andere data aan te bieden, dat u daar niet op in gaat is helaas niet het hotel zijn fout.
Natuurlijk is het heel vervelend dat u uw voet zo ernstig verzwikt, maar daarom boekt u ook een kamer met een goedkopere prijs, en derhalve niet te annuleren is.
Doorgaans is het niet de bedoeling dat u reviews achterlaat als u ergens niet verbleven heeft, heeft u dat wel staat het u vrij. Daarbij is het ook moreel niet helemaal de bedoeling om reviews als pressiemiddel te gebruiken bij accommodaties. Zeker als accommodaties niet meegaan in uw wensen, een review is niet daar om al uw verzoeken te honoreren. U verzoekt iets wat tegen uw voorwaarden ingaat, en de hotel mag dan zelf bepalen of dat kan of niet. Natuurlijk staat u dit vrij, maar ik waarschuw dat dit ook van klachten van hotels kan leiden.
Ik hoop dat u dat begrijpt.

Verder staat er altijd bij de faciliteiten hoe parkeren wordt gedaan bij de accommodaties, of er geld betaald dient te worden, en of het gereserveerd dient te worden.

Indien u nog vragen heeft, kunt u uiteraard contact met ons opnemen.

M. K.
Booking.com Customer Service Team

review gewoon geplaatst

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

Reactie van de melder van de klacht Jeroen van Dam

4 maanden geleden - dit is mijn eigen toevoeging, niet van Booking.com: oh ja, betalen voor het parkeren bij hotel Excelsior Lübeck stond NIET op de plaats waar het had moeten staan en bovendien betrof het betalen voor het parkeren enkel de ondergrondse garage, dat stond zelfs niet in de "kleinere lettertjes". En nog een opmerking over het hotel Number One in Gdansk, natuurlijk hebben ze gelijk, maar ik kreeg een ongeluk een half uur later!!! waardoor ik mijn vakantie moest afbreken!!! En Booking.com kan wel iets doen, maar loopt zo zijn commissie mis en daardoor kan het hotel in Gdansk ook zelf geen coulance toepassen! Had Booking.com gehandeld zoals moreel juist was dan had het hotel wellicht juist wel coulance kunnen toepassen aangezien ik nog geen 2 uur later annuleerde!

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Jeroen van Dam