Klacht: neemt klachten niet serieus

op 15 juni 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Tui…niet aan beginnen !

We hadden een week vakantie op Tenerife geboekt betreffende de periode 16-04-2016 tot en met 23-04-2016
Toen wij 26-03-2016 de tickets ontvingen, bleek het dat er opeens zomaar 14 uur van deze reis was verdwenen.(??)
De reis was gewoon ingekort.
Daarna werd de vlucht op 16 april eerst vertraagd van 16.00 naar 17.00 en uiteindelijk plotseling afgeblazen.
van Tui was er helemaal niemand voor enige uitleg aanwezig.
Zoek het maar uit !
Iedereen ging ontredderd terug naar de bagageband, koffers weer ophalen en op zoek naar de Tui Balie voor meer info.
Daar vernamen wij dat onze vlucht ter beschikking was gesteld aan passagiers van een andere vlucht die met pech teruggehaald was.
We zijn dus gewoon in de wacht gezet en opgeofferd !
Zoiets geloof je toch niet !!!
Onze vlucht werd verplaatst naar 17 april en zou nu om 13.00 vertrekken.
Of we maar met onze koffers naar buiten wilden gaan, want daar zouden we met een bus naar het Ibis hotel worden vervoerd.
De bus was propvol (mijn vrouw heeft nog een kind van iemand anders op schoot moeten nemen.)
Daarna inchecken bij Ibis…alle koffers weer uit de bus…weer allemaal in de rij…en daarna gezeul met koffers naar een piepklein budgetkamertje.
De avondmaaltijd aldaar zou door Tui worden vergoed.
Terplekke kregen we een vaststaand menuutje (fish and chips) voorgeschoteld en bleek het dat wij de drankjes zelf moesten betalen.
(Een puur willekeurige keuze, bleek later, want van andere passagiers vernam ik dat die gewoon geweigerd hebben te betalen.)
De volgende ochtend ontving ik binnen een kwartier twee sms-jes achter elkaar van Tui;
13.00 werd “helaas” 14.30
14.30 werd “helaas” 17.00.
Ik heb een berichtje teruggestuurd en gezegd dat dit onacceptabel was.
Nog een verloren dag rondhangen op Schiphol zagen we helemaal niet meer zitten.
Nadat we uitgecheckt hadden bij Ibis, hebben we ons wederom bij de Tui balie op Schiphol gemeld en verteld dat we er allebei wel klaar mee waren.
We kregen te horen dat de totale reis annuleren niet mogelijk was.
Alleen de vlucht konden we annuleren.
Vreemd, we hebben toch het totale pakket bij Tui geboekt ?

Tui bood (excuses voor het ongemak) in het vliegtuig aan,
dat we alles mochten eten en drinken wat we wilden.
Een leuke geste zou je zeggen.
Ik vroeg om een wijntje, helaas mijnheer, dat hebben we niet.
Een zakje pinda’s en een broodje kaas, dan maar….
Nee…mijnheer..dat kan niet…of een broodje kaas of een zakje pinda’s …
Je gelooft het niet….het was hilarisch.
Wat is Tui een armoedige maatschappij geworden.

Uiteindelijk vertrokken wij 17 april om 18.00 van Schiphol
(toch weer een uur later als beloofd !) en arriveerden wij 24.00
(23.00 uur locale tijd) in ons hotel.
Jammer joh… Keuken dicht.

Drie volledige dagen zijn ons afgenomen.
Door al dit gedoe is onze totale vakantie compleet verpest !
En..dit is helemaal niet te geloven, Tui staat totaal niet open voor onze klachten.
Ten einde raad hebben we nu de geschillencommissie moeten inschakelen.

Let dus goed op voordat je met deze maatschappij in zee gaat !

als ze de klant niet als een stuk vuil behandelen.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door sanne21