Klacht: Terugstorting abusievelijke sommatiekosten

op 09 januari 2020 over NLE in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik zit nog steeds te wachten op terugstorting van de abusievelijke sommatiekosten à € 40,- cq antwoord op mijn protest e mails.
Groet, Hans Maliepaard

Gewenste Oplossing:

Bij terugstorting van € 40,-

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar NLE over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NLE in behandeling genomen

Bericht van NLE

1 maand geleden - Beste meneermevrouw,Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.U geeft aan dat u het niet eens bent met de sommatiekosten voor het termijnbedrag van oktober 2019. Ook geeft u aan dat er zo gezegd is aangegeven dat wij deze sommatiekosten van € 40,- aan u zouden restitueren.Wij hebben u nooit aangegeven dat wij de sommatiekosten van € 40,- aan u zouden restitueren. Wij hebben u meerdere malen aangegeven dat deze kosten terecht zijn.Het termijnbedrag van oktober 2019 is inderdaad éénmalig bij u afgeschreven onder de naam van ons moederbedrijf Nutsservices. Dit neemt niet weg dat u op het moment van storneren wel de herinneringen ontvangt van het e-mailadres van de Nederlands Energie Maatschappij. Dit wordt verstuurd namens het e-mailadres welke wij ten alle tijden gebruiken bij incassoprocessen.Op het moment dat wij deze herinnering zowel per e-mail als SMS versturen, dan heeft u 14 dagen de tijd om het bedrag zonder enige sommatiekosten aan ons te voldoen. U heeft hier geen gebruik van gemaakt.Deze herinnering is op 27 september 2019 naar u verstuurd. In deze herinneringsmail verzoeken wij u om het termijnbedrag van oktober 2019 voor 11 oktober aan ons te voldoen. U heeft dit niet kunnen nakomen.Wij hebben u op 9 oktober 2019 onze excuses aangeboden voor de misverstand. Ook hebben wij aangegeven dat wij de wijziging van incassant hebben teruggedraaid. De termijnbedrag worden dus weer afgeschreven onder de Nederlandse Energie Maatschappij in plaats van Nutsservices.Wat betreft een nieuwe afschrijving is hier niet over gesproken.Wij zullen de sommatiekosten momenteel niet aan u voldoen en zien deze kosten als terecht. Mocht u documentatie hebben waaruit blijkt dat er is toegezegd dat wij de € 40,- sommatiekosten aan u zullen uitkeren, dan wil ik hier natuurlijk naar kijken.Ik vertrouw erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd!Met vriendelijke groet, NLE Webcare

Reactie van de melder van de klacht Hans Maliepaard

1 maand geleden - Uw redenatie gaat mank. U hebt na mijn stornering (van de mij onbekende Nutsservices) een mail gestuurd waarin u mij om toestemming vraagt nogmaals een poging tot afschrijving te doen. Hierop heb ik bevestigend geantwoord en dacht dat daarmee e.e.a. geregeld was. In plaats daarvan stuurt u na verloop van tijd plots een incasso met daarbij de gewraakte sommatiekosten. Dat vind ik dus onterecht,u hebt helemaal geen poging tot afschrijving meer gedaan en daarom wil ik de sommatiekosten terug. Het klopt dat u nooit toezegging tot restitutie hebt gedaan, ik heb dat nooit beweerd. Wel hebt u ineens gedreigd met afsluiting, voor mij de reden om in vredesnaam maar te betalen hoewel ik het er totaal niet mee eens was. Mails, 2 stuks, die ik hierover stuurde zijn niet beantwoord. Wel heb ik inmiddels al 3 mails ontvangen over contractverlenging waarin u verhaalt hoe blij u bent met mij als klant. Ik moet bekennen dat ik niet die indruk krijg. Nogmaals hou op met dat gehakketak, jullie zaten fout, en stort gewoon die € 40,- terug. Mvg., Hans Maliepaard

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NLE een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NLE

Heeft op 17 januari 2020 om 11:24 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste meneermevrouw,

Naar aanleiding van uw klachtenproces informeer ik u bij deze graag verder.

U geeft aan dat er is toegezegd dat wij het termijnbedrag van oktober 2019 opnieuw van uw rekening zouden afschrijven en dat wij dit niet hebben gedaan.

Dit is wederom niet het geval. Wij hebben aangegeven dat wij de incassant weer als gebruikelijk zouden aanpassen naar de Nederlandse Energie Maatschappij. Er is niet aan u verteld dat wij de betaling voor het termijnbedrag van oktober 2019 opnieuw van uw rekening zouden afschrijven. In de herinneringsmail geven wij aan dat u het bedrag door middel van de i-deallink aan ons kan voldoen. Dit heeft u niet gedaan.

Ik vertrouw erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
NLE Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Hans Maliepaard