Klacht: Nooit meer Neckermann! Neemt z’n klanten absoluut niet serieus!

op 13 september 2019 over Neckermann Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Aangezien Neckermann de klacht hier meteen als opgelost heeft gemeld en vervolgens helemaal niks meer heeft laten horen, hier nog maar een keer want ik ben er nu wel een beetje klaar mee:

Hallo Neckermann,

Dinsdag 20 augustus zijn wij via jullie meegeweest op een tour van Kos naar Bodrum. Een dag waar we veel verwachtingen van hadden, helaas is hiervan niets waargemaakt. Op jullie site vertellen jullie het volgende:

Bodrum wordt vaak het “Saint Tropez” van het oosten genoemd omwille van de schoonheid van haar kusten en het internationale jetset toerisme. Maar haar historisch verleden is ook heel interessant.
In lang vervlogen tijden lag op de plaats waar vandaag Bodrum gelegen is de stad Halicarnassus, de thuisstad van Herodotus (484 VC – 425 VC), de vader van het historisch onderzoek.
Hier stond ook het Mausoleum van Halicarnassus, één van de Zeven Wereldwonderen van de Antieke Wereld, maar dit werd helaas vernield bij een aardbeving in de 14e eeuw.
De excursie vangt aan in de haven van Kos waar de gids u opwacht en verwelkomt. Nadat alle douaneformaliteiten in orde gebracht zijn, beginnen we de overtocht met de ferry naar Bodrum, een tocht van ongeveer 50 minuten.
Eens aangekomen in Bodrum wordt u door de gids en een lokale gids ter plaatse naar het Kasteel van Sint Peter gebracht, een kasteel dat door dezelfde ridders gebouwd werd die het kasteel van Kos gebouwd hebben (bezoek aan het fort is niet inbegrepen in de excursieprijs).
De sightseeing tour begint vanuit dit punt. Een lokale bus brengt u naar de heuvel met windmolen van waar u een adembenemend uitzicht heeft over de baai van Bodrum.
Na de uitleg van de gids komt u aan bij de top van de heuvel waar u een mooi uitzicht heeft over een andere baai, de baai van Gumbet, en waar u prachtige foto’s kan nemen.
Daarna rijdt de bus u naar de Mindos Poort, de hoofdingang van Halicarnassus, die bekend is voor de bloederige veldslag tussen het leger van Alexander de Grote en de Perzische troepen in het jaar 334 voor Christus.
De laatste stop die we maken is bij een handwerk handelscentrum. Turkije staat gekend voor fijn handwerk en in het bijzonder voor handgemaakte tapijten. Na dit bezoek brengt de bus u naar het centrum van de stad waar u vrije tijd krijgt om te gaan wandelen in de smalle straatjes boordevol winkeltjes en typische Turkse bars.

Ten eerste ging het bij de douane al fout. Onze gegevens waren niet bekend waardoor er geen dagvisum voor ons was aangevraagd, waardoor we deze alsnog moesten ophalen. Bijzonder, want ik heb meerdere keren via de Neckermann Whatsapp gevraagd deze optijd door te geven.

Ten tweede hebben wij niks van het Sint Peter Kasteel gezien. We zijn er gewoon langsgereden. Ook de Mindos Poort hebben we niet gezien en is met geen woord over gerept.

Verder hebben we ook het handwerk handelscentrum niet gezien of uberhaupt iets over gehoord.

In plaats daarvan zijn we bij een plaatselijke juwelier gedropt, wat interessant zou zijn. Het enige interessante hieraan waren de prijzen die belachelijk hoog waren. Er werd niks over de producten verteld, puur een manier om flink wat geld uit onze beurzen te krijgen.

Na al dit gedoe hadden we om 14.00 pas de gelegenheid om het centrum van Bodrum in te gaan om te shoppen. Super, maar helaas maar 2 uurtjes want 4u moesten we weer bij de bus zijn.

Om nog maar te zwijgen over het wanbeleid bij de douane, eenmaal weer in Griekenland. Hier hebben we 3 kwartier moeten wachten tot we door security waren. In die tijd stonden we met zo’n 200 man als sardientjes op de wal tegen elkaar aangedrukt. Levensgevaarlijk, als er iets was gebeurd konden we geen kant op. Van begeleiding op de heen- en terugreis was hierbij geen sprake, de persoon die ons begeleidde stond ons ergens bij de bussen op te wachten en we moesten verder zelf maar uitzoeken wat we moesten doen.

Al met al moge duidelijk zijn dat dit absoluut niet is wat we hadden verwacht en wat ons ook niet is beloofd. Als we dit hadden geweten, waren we niet meegegaan. Na drie keer contact met u te hebben gezocjt met nul respons, probeer ik het op deze manier. Ik ga er ook vanuit dat u als Neckermann zijnde uw gasten ook niet op deze manier wilt behandelen en komt met een passende oplossing.

Hoogachtend,

Ramona Bloem

Omdat (meer dan) de helft van de afspraken niet zijn nagekomen, verwacht ik de helft van het betaalde geld voor deze excursie terug.

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar Neckermann Reizen over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Neckermann Reizen in behandeling genomen

Bericht van Neckermann Reizen

6 dagen geleden - Goedenavond Ramona,Vervelend om te lezen dat de excursie niet helemaal naar verwachting was. We hebben het voor u nagekeken. Uw klacht is inderdaad doorgestuurd naar onze Customer Service afdeling. Zij hebben uw klacht in behandeling genomen en zullen u van een antwoord voorzien. Mocht u in de tussentijd vragen hebben hierover, dan kunt u contact opnemen met onze Customer Service via telefoonnummer: 023-5135533 (ma tm vrij van 09:00 – 17:00 uur).Indien u verder nog vragen heeft, aarzel dan niet contact met ons op te nemen.Met vriendelijke groet,Neckermann Reizen

Alle klachten die gemeld zijn door Ramboo91