Klacht: Nauwelijks vers boterhamvlees zonder E621/smaakversterker

op 12 januari 2014 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Er is nauwelijks aanbod van boterhamvlees waar geen smaakversterker in is verwerkt. Jumbo verschuilt zich achter het feit dat dit twijfelachtige middel wettelijk toegestaan is. de overheid en hiermee ook Jumbo negeren de vele gezondheidsklachten die mensen door dit product ervaren.

Biedt naast boterhamvlees met deze toevoeging ook voldoende vlees aan zonder deze toevoeging, zodat voor mensen met een overgevoeligheid voor deze stof ook een keuze hebben.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Jumbo in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Jumbo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Jumbo

Heeft op 17 januari 2014 om 14:21 geantwoord

Deze melding is in ons eigen systeem ingevoerd, en via die weg aan de klant beantwoord.

Heeft op 20 januari 2014 om 09:48 geantwoord

Ik ben tevreden met de oplossing van Jumbo. Al is het wel nog even afwachten totdat de aanvulling in assortiment daadwerkelijk verkrijgbaar is. Deze reactie ontving ik van Jumbo:

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij gaan vleeswaren toevoegen waar geen e-nummers in zitten. We noemen dit het PuurNatuur concept. Onder dit concept worden omstreeks week 13/14 zes soorten vleeswaren toegevoegd aan het assortiment. Aan deze vleeswaren zijn geen kunstmatige kleur,- geur,- en smaakstoffen toegevoegd.

We kunnen dit pas week 13/14 toevoegen omdat de leverancier eerst een inventarisatie moet maken met betrekking tot de kruiden en de pekel. Naast het vrij maken van kleur,- geur,- en smaakstoffen moet het PuurNatuur concept ook biologisch zijn. Dit gaat even duren.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Jumbo Consumenten service

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Jumbo beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door CReuleaux