Klacht: Ontevreden over schadeafhandeling auto

Jaal op 14 juli 2023 over Nationale Nederlanden in de categorie Verzekering

Op 10 maart 2023 had ik een ongelukje met mijn auto door gladheid. Doordat ik niet meer kon rijden met de auto heb ik de alarmcentrale gebeld. De auto kon de volgende dag opgehaald worden door een bergingsbedrijf. Bij de alarmcentrale werd mij verteld dat de auto naar een herstelbedrijf gebracht zou worden en dat Nationale Nederlanden verder alles regelde. Ik zou gratis een leenauto krijgen voor de tijd dat de auto bij het herstelbedrijf stond, maar die moest ik toch na 5 dagen weer inleveren terwijl mijn auto nog niet klaar was. Daarna werd ik slecht op de hoogte gehouden wanneer mijn auto gerepareerd zou worden.
Als ik NN belde voor informatie kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn na 45 minuten steeds maar weer doorverbonden te zijn, die mij kon vertellen welk telefoonnummer ik kon bellen voor verdere informatie.
Na 2 weken was dan uiteindelijk de auto gerepareerd.
Maar op 9 mei jl. kreeg ik ineens een rekening van Drive-On waarvan ik de leenauto had gehad van 133 euro voor de afkoop van het eigen risico met gelijk ook al een dreiging van een deurwaarder als het niet binnen een week werd betaald. Terwijl in mijn polis staat dat ik voor een leenauto dezelfde verzekeringsvoorwaarden heb als voor mijn eigen auto en niet een eigen risico hoefde te betalen voor een leenauto. Ik heb gelijk contact opgenomen met NN en daar werd ik helemaal moedeloos van. Wel 20 keer werd ik doorverbonden en een aantal keer ook nog weer naar een zelfde persoon die dan zei: ik heb u al aan de lijn gehad, ik verbind u door. Maar na weer 45 minuten verder had ik nog niemand gesproken die mij kon helpen. Het lijkt wel beleid van NN om mensen te ontmoedigen hun schade te melden!
De volgende dag weer opnieuw gebeld en toen kreeg ik gelukkig het telefoonnummer van een medewerker die het wel voor mij op kon lossen.

Na 4 maanden heb ik vandaag eindelijk het schaderapport ontvangen, waar ik ook meermaals om verzocht had.

NN heeft een tevredenheidsgarantie als je een autoverzekering afsluit.
Ontevreden over schadeafhandeling? 4x maandpremie terug. Kwaliteit staat voorop. Zeggen ze, maar dat blijkt dus niet uit de afhandeling. Omdat ik zeer ontevreden ben over de schadeafhandeling heb ik een beroep gedaan op deze tevredenheidsgarantie. Maar zeggen ze nu, ergens in de kleine lettertjes staat dat ik daar niet voor in aanmerking kom. Ik kan deze kleine lettertjes niet vinden, en NN vindt dit een correcte afhandeling.

Als ik gebruik kan maken van de tevredenheidsgarantie.
Ontevreden over schadeafhandeling? 4x maandpremie terug.
Als je dit bovenaan zet bij een autoverzekering afsluiten, hoor je dat ook na te komen en niet ineens te verschuilen achter kleine lettertjes!

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Nationale Nederlanden over deze klacht.

Bericht van Nationale Nederlanden

9 maanden geleden - Vervelend dat je ontevreden bent over ons. En eigenlijk is het nog vervelender dat je dit op deze website hebt moeten plaatsen. Dit betekent waarschijnlijk dat we je in eerste instantie niet hebben kunnen helpen zoals je had verwacht. Onze excuses hiervoor. We helpen je graag verder. Zou je de klacht willen sturen via onze Social Media kanalen? We vragen dit omdat we je via deze kanalen beter kunnen helpen, met name door de mogelijkheid van privéberichten voor persoonlijke info. Dat kan op de volgende manieren. Facebook: ga naar https://www.facebook.com/NationaleNederlanden/ en kies dan voor ‘bericht versturen’. Twitter: ga naar https://twitter.com/nn_nederland en dan kiezen voor ‘bericht verzenden’. We nemen je klacht dan in behandeling. Wil je liever niet via Social Media je klacht insturen dan kun je deze ook insturen via het klachtenformulier op onze website: https://www.nn.nl/Contact/Klacht-melden.htm We begrijpen dat we een extra actie van jouw kant vragen. Hopelijk begrijp je dat we je juist naar een ander kanaal verwijzen omdat we je goede service willen bieden. Groet, Nationale-Nederlanden / Webcare

Reactie van de melder van de klacht Jaal

9 maanden geleden - Ik heb de klacht al gemeld via het klachtenformulier. En onderstaand uw reactie, die er niet op lijkt mij te willen helpen. Omdat ik zeer ontevreden ben over de schadeafhandeling heb ik een beroep gedaan op deze tevredenheidsgarantie. Maar zeggen ze nu, ergens in de kleine lettertjes staat dat ik daar niet voor in aanmerking kom. Ik kan deze kleine lettertjes niet vinden, en NN vindt dit een correcte afhandeling.

Alle klachten die gemeld zijn door Jaal