Klacht: Nabestaandendesk hypotheek oversluiten

op 03 maart 2020 over ABN AMRO in de categorie Banken

Op 10 mei 2019 is mijn echtgenoot overleden. Na zijn overlijden heb ik mij ingespannen om de bankzaken zo spoedig mogelijk op orde te brengen. Helaas heb ik hierbij vanuit ABN Amro niets anders dan tegenwerking ervaren. Dat, in combinatie met aantrekkelijker voorwaarden bij andere aanbieders, heeft mij doen besluiten om mijn hypotheek elders over te sluiten.

Conform de website van ABN Amro ( https:www.abnamro.nlnlprivethemasoverlijdenoverlijden-meldenoverige-bankzaken.html ), kan de hypotheek binnen een jaar na overlijden boetevrij worden afgelost.

Nu schetst mijn verbazing dat ik alsnog een boete heb ontvangen van ruim €4400. Hier heb ik al een aantal keer protest tegen aangetekend bij ABN Amro. Uw collega’s weigeren echter met mij te praten omdat een adviseur de nieuwe hypotheek heeft geregeld. De adviseur verwijst op zijn beurt weer naar de notaris en de notaris verwijst naar u. En u geeft niet thuis.

Dat u zo met uw (voorheen) trouwe klanten omgaat in de moeilijkste fase van hun leven steekt mij enorm. Ik verwacht dan ook dat ik spoedig een correcte behandeling mag ontvangen van uw medewerkers. Conform uw eigen website zal ik de boete niet voldoen en desnoods juridisch aanvechten. Ik ben tevreden zodra de boete geseponeerd wordt en de hypotheek succesvol wordt afgerond.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

6 maanden geleden - Beste heer, mevrouw,Heel vervelend om te horen dat de afhandeling van het overlijden van je echtgenoot bij ons niet goed is verlopen. Zeker in zo'n moeilijke tijd mag je van ons meer medewerking verwachten. Mijn excuses hiervoor.Ik begrijp dat er een boete in rekening is gebracht voor het oversluiten van de Hypotheek. Ik heb hierover een officiële klant ingediend. Onze Hypotheekafdeling zal het verder gaan onderzoeken. Je ontvangt hier een bevestiging van per post waarin staat wat je verder van ons mag verwachten. Wij zullen de klacht op deze website open laten zodat we de voortgang kunnen monitoren.Mochten er nog vragen zijn, dan horen we dit graag.Met vriendelijke groet,Rick ABN AMRO Webcare

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 16 maart 2020 om 14:08 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Ik heb van de klachtbehandelaar begrepen dat er telefonisch contact is geweest. Er is besproken dat wij een nieuwe (juiste) aflosnota gaan sturen. In overleg is daarmee het dossier gesloten. Ik sluit daarom hier de klacht ook af. Mocht er nog iets zijn dan kan je contact met de klachtbehandelaar opnemen.

Rick
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door MvanEllinkhuizen