Klacht: Naamswijziging ticket binnen 24 uur

op 07 mei 2017 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Op 14 april reserveerde ik 2 tickets naar Alicante voor mijn vouw en ik. Ik maakte een vergissing in de achternaam van mijn vrouw volgens haar paspoort. Dat had haar meisjesnaam moeten zijn maar ik vulde mijn achternaam in. Mijn vrouw maakte mij daar op attent en de volgende morgen binnen 24 uur (!) heb ik dit veranderd. Ik ontkwam er niet aan om 2 x € 50 extra (!!) te moeten betalen voor de nieuwe gegevens en boardingpass. Gedaan via PayPal. Ik heb contact opgenomen met de Engelstalige klantenservice als ook via een emailadres welke ik vond bij PayPal. In beide gevallen kreeg ik nul op het rekest. Deze mensen kennen hun eigen voorwaarden niet en verschuilen zich erachter dat dit binnen 2 uur telefonisch moet gebeuren maar….. lees vooral verder……….erg vreemd want volgens hun algemene voorwaarden transport vind ik dit terug :

6.2Changes to a booking
The Passenger shall be entitled to make flight changes and name error corrections within 24 hours after the booking was issued with no penalty.

6.2Wijzigingen van de reservering
De passagier heeft recht om vluchtwijzigingen en foutcorrecties betreffende de naam uit te voeren binnen een termijn van 24 uur na uitgifte van de reservering zonder boete.

Inmiddels via PayPal geprobeerd mijn recht te halen maar die zeggen dat ik toch echt bij Vueling moet zijn. Zij kunnen niets doen. Daar kom ik dus niet verder. Ook al bij het Juridisch Loket geweest als ook contact opgenomen met Kassa Vara. Beiden geven mij 100% gelijk want het staat er toch echt. Het probleem is echter, volgens het Juridisch Loket, dat er een advocaat ingeschakeld moet worden om deze € 100 terug te kunnen halen. De zaak zal ik winnen maar de kosten hiervoor overstijgen de baten! Kortom, wat nu? Ik heb er nu al zoveel energie in gestoken maar ik wil mijn recht halen. Ik loop nu alleen maar tegen muren op.

Wanneer ik de € 100 teruggestort krijg op mijn rekening direct of via PayPal.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door luvene