Klacht: Naamswijziging Ticket

op 24 augustus 2017 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

“Beste” Tui,

Mijn inmiddels dementerende moeder wist mijn Partner, zus en mezelf te verrassen met een reis naar Suriname. Mijn moeder, Olga H……, heeft een adressen boekje waar zij de gegevens van der kinderen in bijhoud. Zij heeft in de jaren alleen niet de gegevens van de partners van de kinderen bijgehouden.

Ze heeft dus gegevens ingevuld van mijn ex-partner. En inmiddels de volledige som van €3371,00 betaald.

Nu kwam ze er dus onlangs achter toen ze de tickets van de website probeerde te printen dat er:

Marjolein van M……….. (v) 11 juni 19xx
Ipv
Jessica L…….. (v) 04 Aug 19xx

staat

Adres gegevens wist ze zelf wel aan te passen maar voor het wijzigen van de naam moest er contact worden opgenomen met het Call Center.

Na meerdere malen telefonisch contact te hebben gehad met het Call Center die me vervolgens 10 minuten in de wacht wisten te houden kreeg ik het volgende antwoord.

Men wist ons te vertellen dat de naam niet gewijzigd kon worden. Dan zou de ticket geannuleerd worden en moest de volledige som nogmaals betaald worden. Ref. Algemene voorwaarden punt WIJZIGEN TICKET 3.4

Het is dus blijkbaar zo dat als er een naamswijziging plaats vind, Tui de persoon in kwestie het volledige bedrag nogmaals laat betalen. Een extra Ticket bijboeken is zo’n 700+ euro en dan word de stoel van de persoon(ex) dus gewoon vrijgehouden.

Hoe of wat kunnen wij doen om dit niet hogerop te laten spelen en wat is de reden dat een naamswijziging niet mogelijk is?

Mijn vriendin, Jessica, kan hierdoor dus niet op vakantie omdat men geen naamswijziging door wil voeren.

Ik zie uw antwoord graag spoedig tegemoet ivm de vertrekdatum zijnde 4 september en eventuele vervolg stappen.

Dit is een duidelijke WIN WIN situatie voor TUI en de klant is uiteindelijk de dupe.

Mvg,

Wanneer er een naamswijziging heeft plaats gevonden

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Gerson Gorre