Klacht: Na retourneren krijg je niet volledige bedrag teruggestort, maar deel op je account met beperkte houdbaarheid

op 20 april 2020 over Hunkemoller in de categorie Kledingwinkels

Ik heb een aantal items besteld en een deel geretourneerd omdat deze niet passen. In plaats van het teveel betaalde bedrag weer netjes teruggestort te krijgen, heb ik een lager bedrag teruggestort gekregen en een bepaald bedrag op mijn account als passion points. Volgens de algemene voorwaarden gebruikt ondernemer voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij consument met iets anders instemt. Bij bestelproces ben ik akkoord gegaan met algemene voorwaarden en staat er nergens beschreven dat bij retournering je niet het volledige bedrag teruggestort krijgt.
Passion points zijn beperkt geldig (90 dagen?) en bestelkoop je niet iets anders in tussentijd, ben je dus je geld kwijt. En betaal je dus meer voor het artikel wat je hebt gehouden, als waarvoor je het wilde kopen.

Ik ben tevreden als het volledige bedrag van de retournering op mijn rekening wordt teruggestort, in plaats van een gedeelte op mijn account als passion points te zetten.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hunkemoller over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hunkemoller in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door EdithU