Klacht: Misplaatsing verloren bagage

op 06 augustus 2016 over Vueling in de categorie Vliegmaatschappij

Ik zou 5 dagen in Barcelona verblijven, van 1 augustus t/m 5 augustus om precies te zijn. Ik heb toen gevlogen met Vueling. Mijn bagage was bij aankomst al zoek. Toen ik in gesprek ging met de medewerker(Iberia) op het vliegveld zeiden ze dat het wel vaker voor kwam dat bagage achterbleef op vertrek locatie, dit zou de dag erna wel gebracht worden. Ik netjes mijn nummer achtergelaten en heb pas op de dag van vertrek een bericht gekregen dat mijn bagage is aangekomen in Barcelona. Het mooiste is nog dat ik dit bericht kreeg toen ik in Amsterdam geland was. Ik heb Aviapark een bericht uitlaten zenden dat ze het z.s.m. terug sturen naar Amsterdam. Mijn enige zorg dat ik geen hoogte heb van wat er nu PRECIES met mijn bagage gebeurd. Eerst kreeg ik namelijk een bericht dat mijn bagage onderweg is naar mijn verblijf locatie (inmiddels ook al een bericht gestuurd dat zij het meteen mee terug sturen aangezien ik er niet ben) en daarna dat ik het kon ophalen op het vliegveld. Ik heb het nummer van klantenservice gekregen en ze allemaal geprobeerd alleen om vervolgens een Spaanse mevrouw aan de telefoon te krijgen of een geautomatiseerde voicebericht ( geen medewerker van Nederland dus!) terwijl op de site staat dat ze dagelijks te bereiken zijn van ochtend tot avond (heel duidelijk ook). In een van de nummer zei het voice bericht dat bagage verstuurd werd via een truck die zij zelf ook niet rechtstreeks kunnen bereiken. Ik heb wel mijn formulier gevoerd voor compensatie maar ik heb ‘gehoord’ (kan het verder nergens vinden) dat ik maar 50 euro zou krijgen, klopt dit? En is dit niet veel te weinig voor 5 dagen? Ik kan het aan niemand vragen want de afdeling dat Spaans sprak ging er niet over andere nummer doet het niet en de laatste nummer is een geautomatiseerde voice bericht.

Duidelijkheid over mijn bagage status, weten hoe groot de kans is dat ik dit werkelijk terug krijg aangezien communicatie een zwak punt is van Vueling, en een realistische compensatie

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vueling

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vueling nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MevrouwMaris