Klacht: Mislukte nieuw abonnement + nummerbehoud, door systeemfout bij Vodafone

op 28 mei 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik had op 30 maart 2017 een Pre-order geplaatst voor de Samsung Galaxy S8 inclusief nieuw abonnement + nummerbehoud. Ik was op dat moment nog klant van T-Mobile.

Zodra de smartphone beschikbaar zou komen in Nederland zou deze thuis worden afgeleverd. De voorlopige indicatie was laatste week van april of eerste week van mei.

Tussentijds nam ik contact op met de klantenservice om te vragen om een status update van mijn bestelling. Tijdens dat gesprek werd mij medegedeeld dat mijn bestelling was blijven hangen in het systeem. De oorzaak zou de nummerbehoud aanvraag zijn geweest.

Ik moest vervolgens zelf contant opnemen met de afdeling die over nummerbehoud gaat. Hier heeft men geprobeerd om het nummerbehoud van de \\\’wacht\\\’ status af te halen, dit lukte echter niet.
Er werd mij medegedeeld dat de gehele bestelling moest worden geannuleerd, dat werd ook direct door Vodafone in gang gezet. Het annuleringsproces zou 5 werkdagen in beslag nemen, hierbij zou mijn bijdrage van 365, – EUR voor het toestel worden teruggestort op mijn bankrekening.

Na 5 werkdagen was de annulering nog steeds niet voltooid. Ik heb zelf meerder malen opnieuw contact moeten opnemen met de klantenservice om de annulering rond te krijgen. Na deze moeizame afwikkeling besloot ik toch om bij T-Mobile te blijven.
Bij het aanvragen van een verlenging bij T-Mobile kreeg ik te horen, dat Vodafone het verzoek om mijn nummer te verhuizen naar hun eigen netwerk niet had ingetrokken. Hierdoor kon er geen contractverlenging plaatsvinden bij T-Mobile.

Ik heb opnieuw contact opgenomen met Vodafone, en daar bleek inderdaad dat nummerbehoud niet was geannuleerd. Mijn nummer zou worden verhuisd op vrijdag 26 mei. De medewerker van de klantenservice maakte een case aan om dit z.s.m. terug te draaien. Ik kreeg op 24 mei te horen dat het helaas niet mogelijk was.
Op 26 mei 09:00 werd mijn mobielnummer verhuisd. Hierdoor werd direct mijn abonnement beëindigd bij T-Mobile.

Vanaf het moment van de verhuizing tot en met heden ben ik telefonisch niet bereikbaar!

Het blijkt dat mijn mobiel nummer niet gekoppeld is aan een abonnement en SIM kaart bij Vodafone. Ik ben meerder keren naar een Vodafone shop gegaan voor support, maar de medewerkers daar konden mij niet helpen en verwezen mij weer naar de klantenservice. Kortom ik wordt van het kastje naar de muur gestuurd.

Ik heb 15 jaar dit mobiele nummer. Naast dat ik telefonisch niet bereikbaar ben, levert dit ook andere problemen op. Ik kan nu geen betalingen uitvoeren bij mijn bank! Inloggen bij DiGiD is ook niet meer mogelijk, omdat daarvoor tweetraps authenticatie wordt gebruik via je mobiele nummer!

Gewenste Oplossing:

- Mijn nummer moet z.s.m. worden gekoppeld aan een pre-paid SIM kaart, zodat ik weer bereikbaar ben.
- Ik wil geen contract bij Vodafone.
- Het moet voor mij mogelijk zijn om mijn nummer weer mee te nemen naar T-Mobile.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lesly Toppin