Klacht: misleidende tekst/booking schulft schuld af

op 14 juli 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Wij hebben een (duur) strandhotel geboekt in Italie, hotel Excelsior in Pesaro.
Op de site zien we dat je 35 euro per dag moet betalen voor de parkeergarage. Dat is duidelijk.

Bij een review op Tripadvisor komen we erachter dat je, ondanks dat het een strandhotel met privestrand is, ook nog echt veel geld moet neerleggen om op het strand te zitten.
Nogmaals de Booking site goed bekeken. Er staat prive-strand/eigen strand.
Onderin bij de kleine lettertjes staat: een strandservice is beschikbaar tegen een toeslag. Maar nergens een bedrag. Na bellen blijkt dat je voor de slechtste strandplekken (rij 9 zonder direct uitzicht op zee) 65,- euro per dag moet betalen!

We hebben nu vijf keer een medewerker van Booking aan de lijn gehad die uiteindelijk allemaal zeggen dat het raar is dat wel de parkeerkosten er op staan en niet deze dure kosten. Ze gaan de site veranderen, bespreken het met hun leidinggevende en beloven terug te bellen met een oplossing maar doen dat niet. Ook zeggen de medewerkers allemaal dat het door het hotel komt, dat het hotel onduidelijk is maar wel vrij in hun tekst. Maar ik boek niet bij het hotel, ik boek bij Booking, die zijn verantwoordelijkheid afschuift.

Als booking.com ons compenseert voor de extra strandkosten

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Reactie van de melder van de klacht Jan Westerkamp

1 jaar geleden - Booking heeft ons inmiddels voor een deel gecompenseerd.

Alle klachten die gemeld zijn door Jan Westerkamp