Klacht: Misleidende reclame

op 09 mei 2016 over Center Parcs in de categorie Vakantieparken

Lekker een week weg tijdens de meivakantie en dan ook nog gratis een meerdagenpas voor Toverland als je boekt tussen maart t/m juni. Harstikke mooi, het staat er toch echt, de keus was gemaakt, kinderen hadden er al helemaal zin in. We krijgen de papieren bij aankomst, er werd aangegeven om te informeren voor de passen bij de infobalie, want ze zaten er niet bij. Gelukkig stond op de boeking als extra’s “Promo Toverland”. Maar dan .. blijkt dat het niet voor ons geldig was, want .. het valt in een vakantieperiode, we hadden al korting en alleen op geselecteerde combinaties. Moest je wel eerst via een aparte site de boeking doen. Nu ben ik niet achterlijk, dat stond er echt niet. Toch omdat ik wat argwaan had een printscreen gemaakt tijdens de boeking, want ik zag niets terugkomen verder. Nu .. is de website veranderd en wat blijkt .. er staan ineens voorwaarden! Dat is niet fair, die stonden er toen niet en de aankondiging op de hoofdpagina laat verder niets te raden over … de tickets krijg je erbij .. als je maar boekt tussen maart t/m juni.
Helaas .. men kon niets doen, maar begreep ons wel. Ook bij het tonen van de printscreen werd aangegeven dat als je het ‘letterlijk’ opvat de tickets inclusief zouden zijn. Dus ik moet dergelijke teksten maar niet te letterlijk nemen?
Conclusie, grote domper, kinderen teleurgesteld .. dus toch maar los de tickets gekocht en aangegeven dat er een klacht zal komen wegens misleidende reclame, en men gaf me nog groot gelijk ook. Ben ook niet vervelend behandeld, maar het is wel heel jammer om zo te starten. Mocht ik nog via Center Parcs boeken zal ik de volgende keer iedere pagina eerst 3x napluizen en uitkammen op kleine lettertjes.

Echt tevreden als ik de toverland meerdagenpas vergoed krijg waarvoor ik nu heb moeten betalen.
Het minst wat ik wil is dat het stopt met dit soort misleidende reclame. Zet er dan bij dat er bepaalde voorwaarden geldt en niet een niet-verkeerd-te-interpreteren-tekst ... met grote letters GRATIS!!!
Dan hoop ik dat ik de laatste was die hierin is gestonken.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Center Parcs over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Center Parcs in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Center Parcs een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Center Parcs

Heeft op 10 mei 2016 om 09:16 geantwoord

Heeft op 10 mei 2016 om 09:41 geantwoord

De actievoorwaarden opsturen (die ik niet heb ontvangen) is toch geen oplossing. Het gaat erom dat ik boek, aangegeven wordt dat GRATIS een meerdagenpas wordt verstrekt indien geboekt wordt tijdens de actieperiode. Geen melding van voorwaarden, met uitzonding van, of lees nu de voorwaarden. Ik heb destijds op meer info gedrukt, geconcludeerd dat het een leuk extraatje is wat mij over de streep trok. Niet heeft mij toen doen vermoeden dat het niet geldig zou zijn. Dat zijn dan de kleine ver weg gestopte letterjes. Momenteel is de website aangepast zie ik, misschien erkenning van eigen misleiding?
Jammer, dit is geen oplossing.

Alle klachten die gemeld zijn door jurgenvangils