Klacht: Misleidende foto’s

op 14 september 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Wij hadden een suite geboekt via booking.com bij het theaterhotel in brussel. Op de foto’s bij de aanbieding stonden foto’s die een heel ander beeld lieten zien dan dat de kamer is werkelijkheid was. We zouden een grote kamer krijgen met woonkamer waar een slaapbank zou staan. Komen we daar was het eerst zoeken want er was niet duidelijk te zien in die straat waar het hotel zat. Bij de receptie aangekomen was er een meneer die nederlands kon hij was behulpzaam maar ook de enigste die nederlands sprak. Verder hebben we ons met engels en handen en voetenwerk gered. Hij vertelde dat wij in het gebouw naast die van de receptie moesten zijn voor onze kamer. Maar we is geen lift je moet 3 etages omhoog lopen. Niet handig voor minder validen dit was ook niet gemeld op de site. Het trappenhuis was krakkemikkig. Trappen waren zeer smal en de trapleuningen vielen bijna van oudheid om als je erop leunde. En bovenaan miste er een gedeelte. Als je de kamer uit komt stond je bijna gelijk op de trap, vind ik gevaarlijk aangziende treden beetje krom waren en sommige glad. Eenmaal in de kamer aangekomen dachten we dat we de verkeerde kamer hadden gekregen. Op de foto’s op booking.com stonden heel andere beelden als dat wij in werkelijkheid hebben gekregen. Het zag er oud en redelijk uitgeleefd uit. De meubels zakten bijna in elkaar dus de kleren maar in de tas gelaten. De bedden lagen slecht, matrassen waren doorgezakt. We zouden een kamer met woonkamer krijgen waar een bedbank zou zijn. Uiteindelijk was het 1 grote kamer waar een 2 pers bed stond met 1 los bed dat gammel was. En een apart kamertje met nog 1 los bed. Is niet erg gezellig als je als enigste apart zou moeten slapen. Hier hing overigens geen goedijn voor het raam. Het was welliswaar aan de achterkant van het gebouw maar als de buren zouden willen konden ze naar binnen kijken, voelde niet prettig. De douche was niet in orde. De douchekop was verstopt en je kon hem op 2 standen zetten of standje zacht en dan werd je bijna niet weet nat of keiharde stralen die pijn deden aan je huid. De wifi deed het niet. Ik moest hiervoor halverwege het trappenhuis gaan zitten voordat ik verbinding had, soms in het donker omdat het licht op de gang op een bewegingssensor werkte. Bleek ook nog eens dat ons hotel middenin een tippelstraat stond en ‘de’ kamers tegenover ons hotel waren. Het was erg prettig geweest als dat bijde informatie.over het hotel had gestaan op de site. Het ontbijt was niet uitgebreid maar wel netjes verzorgd. Het personeel stond ons eel netjes verwoord maar toe wijnde gebreken van de douche en wifi aangaven deden ze het af door te zeggen dat de technische dienst vandaag nog langs was geweest en ze wr niks van af wisten. Ik geloofde er niks van ze wilden de wifi wel resetten in de hoop dat dat zou helpen maar het werd er niet beter op. Ze deden verder geen moeite om ons tegemoet te komen of na te vragen of het in orde was zo. Een oplossing of een sorry kregen we niet.

In de tippelstraat waar ons hotel stond konden we de auto aan de straat zetten. Geen overdekt of bewaakte plek. We hoefden volgens de receptie geen parkeerbon te halen want de meter in de straat was volgens hem al 4 jaar kapot. Maar de tijd stond wel digitaal op het scherm. Bij een evt boete had ik die bij de recptie gedeclareerd.

Als ik dit van tevoren had geweten waren we hier nooit gekomen. Ik vond het zonde van mijn geld. Vorige boekingen bij booking.com zijn prima gegaan maar deze is ontzettend tegen gevallen. Ze moeten eerlijke beelden en (meer) informatie over het hotel en omgeving geven.

Ik zou graag zien dat wij een gedeelte van ons geld terug krijgen of anderzijds een tegemoetkoming krijgen van booking.com zonder dat daar voorwaarden aan zitten. En op zijn minst een excuus.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Leeuwis