Klacht: Misleidende boekingssite

op 07 juli 2016 over Tix.nl in de categorie Online Vliegtickets

Ik heb op vrijdag 17 juni 2016 een vlucht geboekt naar Ibiza voor 3 personen, mijn zoekopdracht was van Am’dam naar Ibiza rechtstreeks, ik woon in Hoofddorp dus lijkt mij logisch dat ik Am’dam als vertrekhaven kies, ik heb de 1e optie aangeklikt was een rechtstreekse vlucht , gunstige prijs en tijd en werd doorgestuurd naar het volgende scherm, heb alle passagiers ingevoerd en kwam op het betaalscherm daar wilde ik met mijn visa-creditcard betalen maar ik kreeg een melding dat dat niet mogelijk was en ik een andere betaaloptie moest aanklikken, ik betaal eigenlijk altijd met creditcard maar was al moe van het zoeken naar een vlucht en het steeds invoeren van gegevens dus heb ik in goed vertrouwen ideal aangeklikt, betaald en gekeken op mijn mail voor de boekingsbevestiging, die kwam niet dus dacht in de ochtend nog maar even kijken, om 13.00 had ik nog steeds geen bevestiging en toen werd ik bezorgt, heb gebeld en gelukkig kreeg ik na 15 min.wachten een medewerkster die na even zoeken mij vertelde dat ze de vlucht van Keulen naar Ibiza gevonden had .. WAAAAAAAT !!! van Keulen naar Ibiza ?????? hoezo ??? ik heb Amsterdam aangeklikt, er werd me verteld dat de vlucht kon afwijken van de zoekopdracht en dat ik niet goed heb gekeken .. nou echt wel en ik heb de 1e optie gekozen in mijn zoekopdracht van Amsterdam naar IBIZA hoezo vanaf Keulen ??!! ik woon in Hoofddorp .. ik zat te trillen op mijn stoel want dat betekende dat ik € 367,00 betaald heb voor een vlucht vanaf Keulen, ik voelde me bedrogen en die angst had ik al een beetje omdat ik geen bevestiging had gekregen, die 367,00 is voor mij heel veel geld.
Ze ging kijken of ze het kon annuleren en begreep mijn schrik.
Nadat ze terug had gebeld dat het kosteloos geannuleerd kon worden en dat ik alleen administratiekosten kwijt was was ik weer een beetje blij, vroeg om een annuleringsbevestiging en die zou ze mij direct toesturen via de mail.
Heb enkele uren gewacht en gekeken maar geen bevestiging gekregen dus was ik weer ongerust.
Heb gekeken hoe ik in contact kon komen en dat kon alleen maar met social media, ik heb daar de vraag gesteld en kreeg antwoord dat ze een bevestiging zouden sturen, die heb ik uiteindelijk gekregen maar dat zag er niet zo correct uit, o.a. geen vluchtdatum een nummer wat ik niet herkende.
Na wat heen en weer contact te hebben gehad via messenger kreeg ik te horen dat de restitutie weken tot enkele maanden zou duren, ik vond dit echt een ramp omdat ik toch opnieuw moest boeken voor deze reis en ik mijn 2 medepassagiers niet met dit probleem wilde opzadelen.
Ik vind Tix.nl een slechte organistatie, het is onduidelijk en ik voel me bedrogen tot nu toe, heb dit nog niet eerder meegemaakt en mijn zoekopdracht via andere sites was altijd goed en niet misleidend, ik ben mijn schrik en boosheid hierover nog niet kwijt.
Moet afwachten of ik mijn geld terug krijg.

Ik wil mijn geld terug zodat ik met genoegen kan spreken over Tix.nl en de goede en klantvriendelijk oplossing die zij bieden.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Tix.nl over deze klacht.

Bericht van Tix.nl

9 maanden geleden - Beste mevrouw van Steijn, Bedankt voor uw bericht op Klacht.nl. Wij vinden het vervelend te horen over uw negatieve bevindingen en hopen middels onderstaande uitleg meer duidelijkheid te kunnen bieden. Wanneer u een zoekopdracht opgeeft via onze website, worden de meeste actuele beschikbare vluchten en bijbehorende prijzen getoond. Dit aanbod wordt op onze website geladen door de luchtvaartmaatschappijen zelf om te allen tijde een actueel aanbod te kunnen bieden. Na het plaatsen van een zoekopdracht op de website, worden alle resultaten getoond, maar ook vluchten met een afwijkende luchthaven die ofwel dicht in de buurt liggen van de opgegeven luchthavens of qua prijs gunstig zijn. Echter, op het moment dat er een vlucht wordt aangeklikt om te reserveren, wordt dit betreffende reisschema getoond. In elke volgende boekingsstappen blijft dit reisschema bovenaan de website getoond tot de reservering definitief is gemaakt. Tevens, wordt er vanaf de stap van de zoekopdracht, een melding getoond die aangeeft dat er een vlucht is aangeklikt met een afwijkende route dan origineel opgegeven. Ook hebben wij besloten deze afwijkende luchthavens in een rode tekst weer te geven, zodat het nog duidelijker is voor de klant dat het hier alternatieve luchthavens betreft. Omdat wij begrijpen dat het tonen van alternatieve luchthavens niet voor alle reizigers gewenst is, is het uiteraard ook mogelijk deze optie uit te zetten. Dit is mogelijk zodra u een zoekopdracht heeft ingegeven, in de grijze balk bovenaan de pagina bij ‘Luchthavens”. Hier kunt u middels het aan- en/of uitvinken van de luchthavens deze alternatieven laten tonen of juist verbergen. Op deze manier is het ook mogelijk enkel reizen te laten tonen voor uw specifiek, opgegeven reisroute. Wij vinden het erg spijtig te vernemen dat u zich ondanks deze mogelijkheden misleid voelt. Op 17 juni jongstleden heeft u contact opgenomen met een collega van het callcenter. Hierop is direct contact opgenomen met de luchtvaartmaatschappij welke aangaf dat de vlucht nog kosteloos geannuleerd mocht worden. Mijn collega heeft in het gesprek aangegeven dat wij de betaling aan u kunnen retourneren zodra wij een restitutie hebben ontvangen vanuit de luchtvaartmaatschappij. Ook is aangegeven dat de afhandeling enkele weken in beslag nemen. Gisteravond hebben wij de restitutie van de luchtvaartmaatschappij mogen ontvangen en onze administratieafdeling de opdracht gegeven de terugbetaling te verwerken. Deze terugbetaling zal vandaag worden verwerkt op de intern bekende betaalgegevens. Ook zijn de administratiekosten naar u teruggestort. Wij hopen dat u tevreden bent met bovenstaande uitleg en dat u met deze informatie in het vervolg niet meer voor onverwachte verrassingen komt te staan bij het boeken van een vlucht via Tix.nl. Mocht u verdere vragen hebben, vernemen wij het graag zodat wij u hiermee kunnen assisteren. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, CustomerCare Tix.nl

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Tix.nl in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht marja van Steijn

8 maanden geleden - Goedemorgen, Ik ben meer dan tevreden en erg blij dat mijn probleem opgelost is en er restitutie volgt. Dit is ook sneller dan ik had verwacht, Ik kan weer adem halen want de schrik zat er goed in. Mijn hartelijke dank hiervoor. Met een vriendelijke Groet, Mw. van Steijn.

Bericht van Tix.nl

8 maanden geleden - Goedemorgen mevrouw van Steijn, Bedankt voor uw reactie. Fijn om te horen dat u tevreden bent met de oplossing. Wij hopen dat u het vertrouwen in onze organisatie niet verloren bent en hopen u een volgende keer graag weer te verwelkomen als klant. Een fijne zondag toegewenst! Met vriendelijke groet, Customer Care Tix.nl

Alle klachten die gemeld zijn door marja van Steijn