Klacht: misleidend en onjuist geinformeerd

op 21 februari 2017 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Goedemorgen meneer, mevrouw,

Ik wil een klacht indienen over de wijze waarop ik ben geïnformeerd op jullie club.

Mijn lidmaatschap met nummer 12202399 ben ik op 22 november op jullie Basic Fit club in PSV Stadion te Eindhoven in de avond uren aangegaan. Een vrouwelijke collega heeft me geholpen lid te worden en uitleg gegeven over de abonnementen en hoe die werken. Wat zij mij vertelde is dat ik een jaar vooruit kan betalen en dan goedkoper uit ben, dit kost mij dan EUR 17,99 per maand i.p.v. EUR 24,99. Daarnaast heeft ze mij geadviseerd over het Djanga sport water en de groepslessen. Voor alle onderdelen van dit abonnement 3 delen dus geldt dat dit maandelijks opzegbaar is met 1 maand opzegtermijn. Tegen de geldende maandtarieven. Dus als ik op zou zeggen zouden de kosten van een maand lidmaatschap verdisconteerd worden met mijn vooraf betaalde lidmaatschapsgeld. Nu wil ik dit opzeggen en blijkt dat ik dit contract niet eerder dan 1 jaar kan opzeggen. In de voorwaarden staat niet duidelijk vermeld dat een jaarcontract niet eerder beëindigt kan worden. Ik vind op basis van onjuiste informatie die mij is gegeven door jullie vrouwelijke collega op de club dat ik misleid ben om de keuze te maken voor het abonnement van 1 jaar vooruit betalen wat letterlijk in realiteit een contract is voor een jaar wat niet tussentijds beëindigt kan worden. Dit is iets heel anders. Dit komt bij mij over als een slim sales praatje om een nieuw lid te werven.

Ik wil jullie verzoeken om mijn klacht in behandeling te nemen en met mij mee te denken in een passende oplossing voor dit probleem.

U kunt mij bereiken op 06-52526149.

Wendy Wijnands

Gezien ik mijn keuze voor het lidmaatschap op basis van onjuiste en misleidende informatie heb gemaakt. Zou ik tevreden zijn als er een wederzijdse oplossing wordt bedacht die voor beide partijen acceptabel is. Je collega op het hoofdkantoor kwam met de oplossing dat ik iemand anders kon zoeken in mijn omgeving om het lidmaatschap over te nemen en dat dat vanuit jullie kosteloos gefaciliteerd wordt. Dit vind ik geen acceptabele oplossing omdat de actie dan alleen bij mij ligt evenals of er daadwerkelijk die kans is dat dit gaat lukken.
Rekende op jullie medewerking in deze.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 21 februari 2017 om 12:00 geantwoord

Beste Wendy,

Bedankt voor jouw bericht.

Wat vervelend om te lezen, dat jij je verkeerd geïnformeerd voelt.

Ik heb jouw lidmaatschap erbij gepakt, en zie dat er hier voor de optie is gekozen om een jaarlijks lidmaatschap aan te gaan, wat jaarlijks betaalt wordt.
Dit is dezelfde dag allemaal betaald.

Helaas kunnen wij het niet realiseren, om zo een laag bedrag (17,99) aan te rekenen bij een lidmaatschap wat maandelijks opzegbaar is.
Ons FLEX-lidmaatschap is € 7,- duurder per maand en betaal je hoge inschrijfkosten.

Nu begrijp ik, dat wanneer je het wilt beëindigen en te horen krijgt, dat dit niet eerder mogelijk is dan 1-1-2018, dit verkeerd overkomt.

Wij kunnen het lidmaatschap echter pas per 1-1-2018 beëindigen. De enige mogelijkheid hierin is inderdaad zoals mijn collega heeft aangeboden, om het lidmaatschap over te dragen.

Jaarlidmaatschappen kunnen wij enkel eerder beëindigen op medische grond, of verhuizing verder dan 5 km.

Jessica van Basic-Fit

Bericht van Basic Fit

1 jaar geleden - Beste Wendy, Bedankt voor jouw reactie. De extra's, zoals Yanga en live lessen zijn inderdaad maandelijks opzegbaar waarna wij een kalendermaand als opzegtermijn hanteren. Dit is voor een EASY-lidmaatschap niet het geval. Een EASY-lidmaatschap, met een jaarlijkse betaling, is pas na één jaar, maandelijks opzegbaar. Wanneer een aanmelding rond is, via de kiosk, dan wordt hier duidelijk weergeven dat het om een jaarlidmaatschap gaat. Ik verwijs graag naar onze site, hier kan je alle informatie terugvinden omtrent jouw gekozen lidmaatschap. Met vriendelijke groet, Jessica van Basic-Fit

Reactie van de melder van de klacht wendywijnands

1 jaar geleden - Hoi Jessica, Ik weet dat ik die zelfde dag betaald heb. Dit is aan de hand van de keuze die ik heb gemaakt gemaakt op het advies van je collega. Onjuist advies blijkt achteraf. De kiosk heeft aangegeven dat dit om een jaarcontract gaat echter in het gehele verhaal is mij niet verteld dat dit NIET tussentijds opgezegd kan worden. Sterker nog je collega heeft aangegeven dat ook het lidmaatschap per maand opgezegd kan worden. Ik heb niet het gevoel dat je deze klacht serieus neemt gezien ik nergens in de gehele afhandeling hiervan, terug wordt gekomen op het verhaal dat ik onjuist geïnformeerd ben. Telkens verwijs je me naar de algemene voorwaarden wat niet klopt! Jouw medewerker op de sportclub heeft mij op verkeerde wijze van informatie voorzien waarbij ik op basis van die info een beslissing heb genomen. Erop vertrouwend dat deze informatie op juistheid is gebaseerd. Kortom het mes snijdt aan 2 kanten! Ik vraag je nogmaals om hierin mee te denken en ook ook eigen aandeel (wat ervan jullie kant uit fout is gegaan) in deze situatie te zien. Ik zou graag een passende oplossing zien waarbij vanuit beide kanten wordt meegedacht!. Ik tracht dit op een nette manier op te lossen en ga ervan uit gezien de professionaliteit van u en uw organisatie dat hierin met mij mee wordt gedacht. Groetjes Wendy.

Alle klachten die gemeld zijn door wendywijnands