Klacht: Niet op de hoogte van inklaringskosten en belasting

op 26 juni 2012 over MiniInTheBox.com in de categorie Gadgets

Op 29 mei bestelde ik een aantal artikelen met een waarde van € 40.02 + (Verzendverzekeringskosten) € 1.71 = € 41.73 totaal. Ik ontving hierbij nog een bestellingsbevestiging per mail.
Op 3 juni ontving ik een verzendbevestiging per mail. Mijn order werd dezelfde dag nog gratis verzonden.
Het pakket ontving ik vorige week en tot mijn schrik moest ik € 19.53 euro aan de deur betalen. Dit bedrag bestaat uit Btw bij invoer € 7.03 en € 12.50 aan inklaringskosten.
Hier was ik duidelijk niet van op de hoogte, desondanks heb ik die toch betaalt. Nergens bij het bestellen staat er vermeld dat de consument rekening moet houden met de belastingen en inklaringskosten. Ik voel me in de maling genomen. Bij de meeste artikelen staat er GRATIS verzending. Erg verleidelijk dus. Maar het addertje onder het gras vermelden ze er niet bij.
Ook is het bedrijf niet in Nederland gevestigd. Zou je wel denken, aangezien ze gratis verzenden. Ik kwam veel goedkoper uit, dat dacht ik althans, totdat het pakket aan de deur werd geleverd. Ik voel me bedrogen.
Op het factuur staat de VS als exporteur. Maar het pakket kwam uit Hong Kong, China.

Omdat ik niet van de 'verborgen kosten' op de hoogte was, zou het erg fijn zijn als Miniinthebox die betaalt.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door MiniInTheBox.com in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat MiniInTheBox.com een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

MiniInTheBox.com

Heeft op 28 augustus 2012 om 08:16 geantwoord

Beste klant,

We vinden het erg vervelend om te horen hoe uw bestelling bij LightInTheBox.com/MinInTheBox is verlopen. Onze welgemeende excuses voor het probleem en veroorzaakte ongemak. Wij hebben zojuist een email naar u gestuurd met daarin een voorstel tot oplossing. Mocht u hierover nog verdere vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in een antwoord op de verstuurde e-mail.

De klantenservice
Lightinthebox/MiniInTheBox

Alle klachten die gemeld zijn door flyboytype