Klacht: Alweer foute kleur hoesje…

DiegoVH op 26 juni 2014 over MiniInTheBox.com in de categorie Internetshops - Gadgets

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Wacht op reactie
Status Open
Datum 26 juni 2014

Een klant heeft een hoesje besteld bij MiniInTheBox.com, maar ontving een foute kleur (fluo blauw) en moest onverwacht douanerechten betalen. Na contact met de klantenservice kreeg de klant een vervangend hoesje, maar dit was wederom niet correct (bruin) en er waren opnieuw douanerechten van 21,74 EUR verschuldigd.

Mijn Klacht:

Beste,

Weken geleden kocht ik op Mini in the box een hoesje “Eenvoudige Boek Ontwerp van Mobile Wallet Soft Case voor iPhone 5/5S” (Bestelling 1405150211691253).

Wat later kreeg ik het hoesje thuis bezorgd. Ik moest niet alleen douanerechten betalen (was echt een verrassing) van 20 EUR, mijn geleverd hoesje was ook fluo blauw.

Ik mailde Mini in the box. Ze antwoordden dat ze me de helft van de douanerechten gingen terugbetalen. Ze gingen me ook een correct hoesje opsturen en ze gingen me de dounerechten die ik eventueel op het vervanghoesje moest betalen, terugbetalen. (Zie vraag ID 6012762).

Deze week kreeg ik mijn vervanghoesje in de bus. Ik moest opnieuw douanerechten betalen (21,74 EUR). En de kleur van mijn hoesje was bruin…

Dus ik mailde Mini in the box. Eerst kreeg ik na 1 dag antwoord dat ik meer info moest geven (hoewel ik alles gestuurd had met fotos en een lange gedetailleerde uitleg). Ik deed de uitleg nog eens, nog eens met foto’s. En nu krijg ik de reactie dat “Het verzonden artikel voldoet aan de bestelling”.

Ik bestelde een “navy blue” hoesje, hoe kan een bruin hoesje dan voldoen aan de bestelling? Je kan bij het hoesje kiezen uit de volgende kleuren: Zwart, bruin, blauw en navy. Ik denk dat er geen twijfel mogelijk is dat ik een bruin hoesje heb gekregen, en geen navy blue?

Gewenste Oplossing:

1) Terugbetaling van de helft van de originele douanerechten. Zoals origineel beloofd. Maar nog niks ontvangen. Het gaat om 10,45 EUR dat ze me moeten terugbetalen.

2) De terugbetaling van de douanerechten op het verzonden "vervanghoesje". Ook zoals origineel beloofd. Nog niks ontvangen. Ook geen reactie hierbij. En mijn originele vraag is afgesloten. Het gaat om 21,45 EUR.

3) De terugbetaling van de prijs die ik betaalde voor mijn hoesje (26,67 EUR). Ze sturen me eerst een fluoblauw hoesje, dan een donkerbruin, hoewel ik een navy blue hoesje had besteld. Ik wil niet opnieuw een hoesje toegestuurd krijgen, want dan moet ik weer douanerechten betalen en is het weer een heel gedoe om een terugbetaling te krijgen. Echt gewoon een terugbetaling graag.

In totaal moet Mini in the box me nu al 10,45 EUR + 21,45 EUR + 26,67 EUR=58,57. Dit is wat ik al allemaal heb moeten betalen voor een eenvoudig hoesje...

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Ondertussen kreeg ik via mail al vele reacties van Miniinthebox. Maar allemaal foutieve reacties. 1) Ze antwoorde dat ik het juiste hoesje heb ontvangen en ze niets kunnen doen. Ik antwoord dat ik een NAVY BLUE hoesje heb besteld en ik een BRUIN hoesje kreeg. Dit kan toch niet correct zijn? 2) Vervolgens antwoorden ze dat ze geen retour beleid hebben en ze me niet kunnen helpen. Ik antwoord dat er op hun site staat dat er bij een foute kleur, het hoesje vergoed zal worden. 3) Ze antwoorden dat ze al geantwoord hebben op een andere vraag van me en dat ze dus niet antwoorden... Ik stuur hun terug mijn originele vraag. 4) Ze antwoorden dat mijn hoesje nog onderweg zal zijn en dat ik nog moet wachten. Er zal wel een probleem zijn met de post. MAAR: Ik heb helemaal geen probleem met de levering. Het hoesje is al een week geleden geleverd???

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Nu kreeg ik de reactie dat mijn terugbetaalverzoek via Paypal geannuleerd werd... I kkreeg althans instructies van Mini in the box om mijn terugbetaling aan te vragen via Paypal. Ik had hen gestuurd dat ik het had verwerkt, en ik kreeg van hen een bevestiging dat het inorde is. Enkel de boekhouding moest het bedrag nog storten. Nu, weer 2 weken later, een annulatie van mijn terugbetaling... Dus nog steeds geen oplossing :-(

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Nog steeds geen reactie ontvangen van Mini in the box. Ze moeten me nog ongeveer 32 EUR, maar ze annuleerde mijn terugbetalingsverzoek via PayPal (Dat ik heb ingediend volgens hun instructies). Ik vraag nu al een week waarom ze mijn terugbetaalverzoek annuleerde, en kreeg nog steeds geen antwoord. Ik blijf me heel hard bedrogen vinden. Echt, denk 2 keer na voor je iets koopt bij Mini in the box...

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Na 2 maand van mailen met Mini in the box, nog steeds geen terugbetaling ontvangen. Mini in the box moet me nog bijna 35 EUR terugbetalen, maar de terugbetaling staat nu al weken "in behandeling". Geen reactie meer via mail, enkel de mededeling dat de financiële dienst onze terugbetaling zo snel mogelijk zal afhandelen. Ik begin het echt stilaan moe te worden. Ik ben nu al meer dan 2 maand bezig met de terugbetaling van 2 foutief geleverde hoesjes...

Reactie van de melder van de klacht

11 jaren geleden - Nu stuurt Mini in the box me dat ze de 35 EUR niet gaan terugbetalen. Ze willen dat de hoesjes geretourneerd worden. Mini in the box heeft me 2 keer geantwoord dat de hoesjes niet geretourneerd moeten worden, omdat zij een fout hadden gemaakt. Ik heb dit zwart op wit. Ze zijn altijd akkoord gegaan dat ze me gingen terugbetalen. Nu ineens, 2 maand later, kunnen ze me niet terugbetalen. Echt, ik heb het volledig gehad met hen. 0 op service, 0 op klantenvriendelijkheid, 0 op alles. Ze spreken zicht constant tegn, gewoon om mij het leven zuur te maken zodat ik het uiteindelijk ga opgeven en ze me niet moeten terugbetalen. Ze moeten me nog 35 EUR terug, godverdomme!

Alle klachten die gemeld zijn door
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM