Klacht: Mijn rekening kan worden leeggehaald door een ander!

op 14 juli 2016 over ING in de categorie Banken

Ik heb 2 ING rekeningen. Voor t gemak A en B.
Ik heb op een ING kantoor iemand gemachtigd voor rekening B. Hiervoor met mijn pasje van rekening B mijn pincode moeten intoetsen ter verificatie.
3 dagen later staat deze gemachtigde op rekening A erbij. Waardoor deze dus via de ING app op zijn telefoon alles kon doen met mijn rekening A.
Van 18:30 tot 21:10 gebeld met de ING. 6 verschillende mensen gesproken.
Uiteindelijk heeft men alles geblokkeerd, zodat ik zelf ook nergens meer bij kon.
Kreeg om 21:10 een uiterst onvriendelijk dame aan de lijn die opmerkingen maakte als: ‘ het zal allemaal wel’ en ‘ ik vind het een heel vaag verhaal’., mijns inziens erg onvriendelijk. Toen ik hier iets van zei, zei zij: ‘ ik zit hier om u te helpen de rekening weer actief te maken.
Dit is vervolgens gebeurd en rekening A stond dus nog steeds zichtbaar in de app van degene die daar niets mee te maken had, kon ook gewoon geld overmaken.
Toen ik voor de 4e keer terugbelde was de service gesloten en heb ik ten einde raad de spoeddienst voor fraude gebeld. Hele aardige meneer aan de telefoon die kon zien dat de app op rekening A 2 maal actief was, maar hij kon dit niet uitschakelen en verzocht mij de volgende dag terug te bellen.
Dat er ingewikkelde fouten worden gemaakt, begrijp ik volledig, maar dat je dan op die manier te woord wordt gestaan door een bank als de ING en er na 3 uur telefoneren nog niets is opgelost en iemand anders dan jezelf alles met je rekening kan doen is toch redelijk van de zotte…….
Daarnaast moet ik dus opnieuw naar een kantoor om de machtiging opnieuw aan te vragen voor rekening B.

Wanneer dit wordt opgelost:
Dat degene die gemachtigd is voor rekening B geen toegang meer heeft tot mijn rekening A, maar wel tot rekening B.
En ik denk dat een klein excuus voor het afblaffen van een klant wel op zijn plaats is, zo ga je niet met klanten om

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 14 juli 2016 om 12:10 geantwoord

Hallo mevrouw Heijboer,

Allereerst natuurlijk excuses voor de manier waarop u te woord bent gestaan. Dit is zeker niet hoe wij met klanten omgaan.

Wat betreft het regelen van de machtiging gaat dat via deze weg lastig. Ik heb daarvoor uw persoonlijke gegevens nodig om in ieder geval mee te kunnen kijken naar de situatie. Ik wil u dan ook vragen om contact met ons op te nemen via chat, facebook of twitter.

Vriendelijke groet,
Meike
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door AngeliqueHeijboer