Klacht: Mijn klacht gaat over deze site. (klacht.nl)

op 11 december 2017 over Klacht.nl in de categorie Klachtensite

Te vaak wordt een klacht als “opgelost” gemarkeerd, terwijl er helemaal geen oplossing geboden wordt. Als bv. de beklaagde een e-mail adres opgeeft waar de klacht alsnog/opnieuw naar toe kan en dat de beklaagde dan zegt dat de klacht in behandeling kan worden genomen, wordt er vaak al gezegd dat de klacht is opgelost, maar dat is dus nog geen oplossing van de klacht. Dan is het dus hooguit “in behandeling”. Ik kan nog meer voorbeelden geven, maar dan wordt het een te lang verhaal.

En als de beklaagde zegt dat de oplossing alleen zichtbaar is voor de klager, dan schiet het ook elk doel voorbij en ik zal de beklaagde dan nog steeds zien als een waardeloos bedrijf wat zijn klachten niet oplost. De hele bedoeling van dit soort sites (zoals o.a. klacht.nl) is gebaseerd op hoor en wederhoor en het is voor de mee lezers (zoals ik) dus belangrijk de klacht EN de oplossing te kunnen lezen.

Van heel veel bedrijven/websites zal ik dus geen gebruik maken, mede door de vele klachten, maar dus nog belangrijker, doordat er geen _echte_ oplossingen geboden worden. En ik hecht dus weinig tot geen waarde aan de markering “opgelost” van klacht.nl, terwijl ze zelf zo trots zijn (althans zo komt het over als je de site bezoekt) dat ze klachten oplossen, maar dat is dus maar zelden zo.

Als een klacht onterecht is (en die zitten er tussen) dan lees ik graag wat de argumenten van de beklaagde zijn, waarom het onterecht is en andersom, dus bij een terechte klacht lees ik graag een goede oplossing die voor beide partijen bevredigend is.

De waarde van klacht.nl is lang niet zo waardevol, als dat ze zelf doen voorkomen. Het is niet meer dan een slappe online omgeving waar mensen hun ei kwijt kunnen.

Als er niet zo snel de markering "opgelost" aan een klacht wordt gehangen. En geen oplossingen "alleen voor de klager" geplaatst worden.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Klacht.nl over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Klacht.nl in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Klacht.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Klacht.nl

Heeft op 11 december 2017 om 18:48 geantwoord

Beste BrammetjeF,

Bedankt voor je feedback. Klacht.nl heeft geen invloed op de kwaliteit van oplossingen die bedrijven aanbieden. Dit is ook de reden dat klacht melders de oplossing kunnen 'raten'. Het gemiddelde waarderingscijfer komt naast het oplospercentage bovenaan de bedrijfspagina te staan. Daarnaast kun je ook in een reactie aangeven dat je het niet eens bent met de aangedragen 'oplossing'.

Tom@Klacht.nl

Reactie van de melder van de klacht BrammetjeF

1 maand geleden - Dit is dus precies wat ik bedoel. Volgens klacht.nl is mijn klacht "opgelost", maar dat is dus niet zo. Ik ben het namelijk niet eens met de "oplossing" van klacht.nl, maar volgens klacht.nl is het dus al opgelost. Nu zou ik dus met argumenten moeten/kunnen komen, waarom ik het niet eens ben met de oplossing van klacht.nl, maar voorlopig staat de klacht als opgelost en dat is mijns inziens nog niet zo. De klacht is wat mij betreft hooguit "in behandeling". Ik ga dus nu mijn klacht met argumenten beantwoorden, maar nogmaals: op de site staat de klacht al als opgelost en daar gaat het mij om. Maar oke, dan toch even reageren op de "oplossing" van klacht.nl: Klacht.nl schrijft: "Klacht.nl heeft geen invloed op de kwaliteit van oplossingen die bedrijven aanbieden" Dat snapt een kind van 4 ook wel, maar niet elke reactie van een bedrijf is een oplossing. (zie de oplossing op deze klacht) Klacht.nl schrijft: "Dit is ook de reden dat klacht melders de oplossing kunnen 'raten'. Het gemiddelde waarderingscijfer komt naast het oplospercentage bovenaan de bedrijfspagina te staan. Daarnaast kun je ook in een reactie aangeven dat je het niet eens bent met de aangedragen 'oplossing'." Ik moet in herhaling vallen, want ook ik zal mijn klacht kunnen 'raten' en dat zal invloed hebben op het waarderingscijfer en het oplospercentage, maar mijn klacht staat al "als opgelost" op de site en _daar_ gaat het mij om. De klacht is wat mij betreft nog steeds "in behandeling". Klacht.nl schrijft: "Klachten moeten in ieder geval altijd inhoudelijk worden behandeld. Mocht dit niet gebeuren dan zetten wij de klacht weer terug op 'in behandeling'." Ook dat is niet eens het echte probleem. Een klacht is pas opgelost als beide partijen tevreden zijn met de "oplossing". Pas dan mag het (vind ik) onder "opgelost" geplaatst worden.

Heeft op 25 december 2017 om 23:14 geantwoord

Tijdje aangekeken nu, maar er is geen verandering. Zodra de beklaagde een reactie plaatst is volgens deze site de klacht opgelost, ongeacht wat er in die reactie staat. Kijk eens naar klachtenkompas, daar doen ze het een stuk beter.

Alle klachten die gemeld zijn door BrammetjeF