Klacht: Mijn Klacht:

op 10 juni 2016 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

05 December 2013 werd ik Member van het Bril TotaalPlan Hans Anders. Klantnr: 1019310. Ik was al veel langer klant van Hans Anders, en werd alles goed afgehandeld. Tot dat ik in januari 2016 via Bril Totaalplan een andere bril uit kon uit zoeken, waar ik iedere maand € 5,75 voor betaalde, voor een bril meervoudige glazen index 1.6 voorzien van kras werende laag en superontspiegeling. Ik had in 2 jaar €138 gespaard, en betaalde uiteindelijk €138 er bij, voor een nieuwe bril (geen merkmontuur) die ik gratis mocht uit zoeken.
Dus voor totaal € 276. Orderbev. A112-000021707059. Er werd mij gevraagd, toch voor dunnere glazen te kiezen en een Clean Coat. Met daarbij een verzekering van € 30. Er werd mij ook gevraagd het bedrag van het spaarplan maar meten te verhogen, naar € 9 per maand, daar ik in het volgend traject toch ook weer bij moet betalen.
(Ik denk ja, ik ben inmiddels ook 70, dat kan nog wel.)Toch had ik met deze nieuwe bril problemen met T.V kijken,bij ondertiteling film, zie ik de letters onscherp. er zijn daarna wel weer metingen verricht, maar ik moest een verwijs kaart gaan halen bij de Huisarts om naar een oogarts te gaan. Daarna kreeg ik een cadeau kaart van Hans Anders,
Als Member van het Bril Totaal Plan kon ik een zonnebril kopen bij Hans Anders gratis zonneglazen op sterkte. U heeft al een prachtige zonnebril op sterkte van af € 35 (Multifocale zonneglazen zijn er al van af € 50) Met mijn vrouw naar de winkel in Maarssenbroek, gegaan,er werd mij verteld, zonder even naar een montuur of een bril te kijken, dat deze bril op € 280 zou komen. Ik zeg , normaal wordt er een gratis zonnebril bij gegeven, Hoe kan dat? Ja, als ik dan toch nog
ander glas wilde hebben,ging er nog € 50 af. We wilden er toch nog even over denken. Resultaat: Ik heb het bril Totaalplan Hans Anders afgezegd. Daarna,kreeg ik een voucher thuis gestuurd,en moet in de winkel van Hans Anders komen kijken, om voor het mij gespaarde bedrag ter waarde van € 47.50.iets te kopen. Ik zou niet weten wat. Een zonnebril gaat niet meer lukken.

Ik ben tevreden ,als dit geld gewoon op mijn giro rekening gestort wordt.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 10 juni 2016 om 08:01 geantwoord

Beste mevrouw Kalkman,

Bedankt voor uw bericht. Volgens de spelregels van het totaalplan ontvangt u een voucher voor de opgebouwde tegoeden. De voucher is niet inwisselbaar voor contanten. De voucher is overdraagbaar en mag voor ieder product gebruikt worden welke bij Hans Anders verkocht worden. Mocht u de spelregels willen nalezen dan kan dat via onderstaande link:

Hans Anders Klantenservice

Alle klachten die gemeld zijn door briltotaal