Klacht: Mijn bankrekening niet écht prive

op 27 januari 2014 over ABN Amro in de categorie Banken

Afgelopen augustus ben ik 18 jaar geworden. Mijn moeder bemoeide zich voor die tijd al erg veel met mijn bankafschriften en maakte deze ook tegen mijn wil in open. Dit terwijl ik alleen eigen inkomsten heb.
Toen ik dus eindelijk 18 jaar was, ging ik naar de bank toe om ervoor te zorgen dat alleen ik nog bevoegd ben om mijn rekening in te zien. Tevens heb ik mijn schriftelijke bankafschriften die ik ontving via de post, opgezegd.
Voor de bevoegdheid van mijn rekening, was ik speciaal naar de bank gegaan. Hier heb ik een document ondertekend, waarbij ik alleen nog bevoegd ben mijn rekening in te zien bij bijvoorbeeld de bank.
Jammer genoeg moet ik concluderen dat de bank zich daarbij niet aan zijn privé-beleid heeft gehouden. Mijn moeder kon namelijk gewoon naar de bank toe om mijn bij- en afschrijvingen van mijn rekening in te zien.
Dit vind ik onacceptabel en de bank moet een terechte vergoeding geven voor het onterecht schaden van mijn privacy.

Een schadevergoeding in geld en een oprechte excuses voor het schaden van mijn privacy. Er zou eventueel nog over een oplossing gediscusseerd kunnen worden.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 28 januari 2014 om 15:05 geantwoord

Op 28-01-2014 hebben wij contact opgenomen en de klacht besproken. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat de informatie gehaald is van het laatste papieren afschrift dat naar de klant is gestuurd voordat deze zijn gestopt. Probleem is hierbij opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door Ricardomerceij