Klacht: Mijn bankrekening is geblokkeerd en het service telefoonnummer niet bereikbaar

Nico Strik op 24 februari 2021 over ABN AMRO in de categorie Banken

Sinds twee dagen wordt mij de toegang naar de bankrekening door de Abn-Amro bank geblokkeerd.

Ik citeer, Toegang is geblokkeerd
De pas of pincode is geblokkeerd. Ga langs bij uw bankkantoor of neem contact met ons op via 0900 – 00 24.

Ik weet natuurlijk niet wat de aanleiding van deze blokkade is, maar ik heb het nummer 0900-0024 al diverse keren gebeld en volgens het menu krijg ik de mededeling, dat ze op dit moment niet bereikbaar zijn.

Dit wil je dus echt niet geloven, maar de Abn-Amro bank presteert het wel.

Ook andere service telefoonnummers, waarbij ik het zelfde menu krijg, geeft de zelfde onbereikbaarheid.

Ik kan niets beginnen, dit is echt om hopeloos van te worden.

Als de blokkade is opgelost!

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste Nico Strik, Wat onhandig dat er een blokkade op de rekening zit, ik snap dat u dit snel opgelost wil zien. Ik heb net zelf even het nummer gebeld, de melding die u krijgt te horen is 'op dit moment kunnen we u helaas niet snel te woord staan. WIj adviseren u het op een later tijdstip terug te bellen'. Als u dan aan de lijn blijft krijgt u vanzelf ons keuzemenu te horen en een medewerker te spreken. Ik begrijp wel dat dit enigszins verwarrend overkomt. Via dit forum kan ik u helaas niet verder helpen omdat ik geen inzage in de blokkade heb. Daarom is het echt noodzakelijk telefonisch contact op te nemen. De andere nummers waar u het over heeft geven dezelfde boodschap maar zijn ook normaal bereikbaar. Met vriendelijke groet, Gabie ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Nico Strik

1 jaar geleden - Geachte mevrouw Gabie ???, Dit vind ik toch echt niet kunnen, ik bel uw service tel. nr. 0900-0024, dat volgens uw informatie 24/7 bereikbaar moet zijn. Zonder enige reden, waarom dit nummer 0900-0024 geen service meer verleend, wordt mij niet duidelijk gemaakt, dat het op dit moment niet bereikbaar is. Als je dan per toeval even wacht en wel zonder menu, wordt er wel verwezen naar een telefoon App, waar ik totaal geen behoefte aan heb. Ook zijn er geen email-adressen aanwezig om even snel iets af te handelen, telefoonnummers van lokale bankkantoren worden niet meer getoond, terwijl dit wel bij collega banken gebeurd. Alleen de manier al, dat je zonder mededeling vooraf zomaar geblokkeerd wordt, waarom niet even een belletje of mail sturen, onbegrijpelijk!!! Beste Gabie, vraag eens even intern of de blokkade verwijderd kan worden, daar heb ik meer aan!!! gr. Nico.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van ABN AMRO

1 jaar geleden - Beste Nico Strik, Zoals eerder aangegeven is dit nummer wel gewoon te bereiken tot 21.00. Na 21.00 is alleen ons noodnummer nog bereikbaar. De vraag is om op een later tijdstip te bellen en als tip geven we inderdaad aan dat u ook via de app kunt bellen, het is uiteraard niet verplicht. Een blokkade plaatsen we vaak voor uw eigen veiligheid, maar ik begrijp dat dit heel vervelend is. Helaas kan ik intern niet vragen of de blokkade kan worden opgeheven. Met vriendelijke groet, Gabie ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Nico Strik

1 jaar geleden - Beste Gabie, Ik weet niet, waarom je mijn klacht gewoonweg negeert, onbegrijpelijk!!! Het service telefoonnr. heb ik wel min. 6 maal gebeld en natuurlijk binnen de gewenste tijdstippen. Het nummer is wel bereikbaar, maar in het menu wordt je gezegd, dat je niet geholpen kunt worden op dit moment. Ik vind je na deze reacties echt onbetrouwbaar, want je suggereert met je beantwoording, dat ik lieg. Nogmaals laat Abn-Amro de blokkade opheffen en meer niet!

Alle klachten die gemeld zijn door Nico Strik