Klacht: mevrouw

op 26 maart 2013 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ben binnen de afgesproken termijn opgestapt bij energiedirect. Nu vraagt het bedrijf mij een bedrag van 108,00 euro te betalen:
* 50 euro opstapkosten,
* 33,00 euro maandverbruik en
* 25 euro boete, omdat ik het maandbedrag niet wilde betalen. Nuon heeft voor dezelfde maand ook een bedrag afgeschreven. Dat betekent dus dat ik 2 maal een maandbedrag hebt betaald.

Op de e-mails die ik hier over gestuurd heb krijg ik niet of een verkeerd /onvolledig antwoord.
Ook ben ik nog een keer gebeld met de mededeling dat ik alleen de boete zou moten betalen. Wat er verder met dit telefoongesprek gedaan is, is mij niet bekend.

Mijn ervaring is dat de service bedroefend slecht. En dat onder het mom van wij zijn een online bedrijf .Waarom zou een online bedrijf geen goede service kunnen verlenen?
En verder laat Energiedirect eerst eens beginnen om de klanten fatsoenlijk met “U” aan te spreken.

Gewenste Oplossing:

Alleen de 50 euro opstapboete betalen; omdat ik binnen de afgesproken termijn opgestapt ben.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van EnergieDirect

7 jaren geleden - Beste klant,Naar aanleiding van je klacht heb ik je vandaag geprobeerd te bellen. Helaas kreeg ik geen gehoor. Daarom reageer ik op deze manier.We hebben bij energiedirect.nl bewust gekozen voor de je-vorm. Dat past bij deze tijd, we verkleinen de afstand en worden meer toegankelijk en dichtbij. Uiteraard is dit besloten naar aanleiding van onderzoek onder onze klanten, waaruit blijkt dat het merendeel het prettig vindt om met ‘je’ te worden aangesproken.Je hebt bij ons een contract afgesloten via de Consumentenbond. Op 23 december 2012 ben je hiermee akkoord gegaan. Je had toen 7 werkdagen de tijd om af te zien van het contract. In die tijd hebben we geen afmelding ontvangen. Energiedirect.nl is je leverancier geweest van 12 februari 2013 tot en met 26 februari 2013.In die tijd hebben we terecht een voorschotnota in rekening gebracht. Het bedrag van de voorschotnota was € 33,-. Op 25 februari hebben we dit bedrag proberen te incasseren. Dit is niet gelukt. Daarna hebben we je meerdere malen bericht om het bedrag te voldoen. Op 18 maart 2013 is het bedrag nog steeds niet ontvangen. Daarom is er € 25,- aan incassokosten bovenop gekomen.Het contract dat je af hebt gesloten was een contract voor 1 jaar. Omdat je het contract voor de einddatum van het contract hebt ontbonden door over te stappen naar een andere leverancier hebben we een opzegvergoeding van € 50,- in rekening gebracht. Binnen 8 weken na je overstap ontvang je van ons de eindnota. Mocht je te veel betaald hebben, dan ontvang je dit terug via de eindnota. Zodra de eindnota klaar is, ontvang je een automatische e-mail.Mocht je nog vragen hebben, stuur dan een e-mail naar [email protected] Mochten we op 10 april 2013 geen reactie hebben ontvangen dan beschouw ik de klacht als opgelost.Groetjes, Ralf

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 15 april 2013 om 15:27 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste klant,

Op 27-03-2013 heeft mijn collega uitgelegd waarom er een bedrag open stond bij energiedirect.nl en waarom er een opzegvergoeding in rekening is gebracht. We hebben de betaling van € 58,- ontvangen. Ook is de eindnota opgemaakt, waarop het maandelijkse voorschotbedrag is verrekend. Het tegoed van de eindnota wordt rond 7-05-2013 overgemaakt op je rekening.

Met vriendelijke groet,

Desiree

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van EnergieDirect beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ghakkenberg