Klacht: Intimidatie

imi op 22 december 2021 over Metterwoon Vastgoed B.V. in de categorie Vastgoed, Verhuur

Ruim 10 jaar word ik geïntimideerd door deze verhuurder. Veel voorbeelden op deze site onder huurcommissie. Ook bij reviews op hun site staan soortgelijke klachten van huurders. Die liegen er niet om.
Recent voorval :Metterwoon verkoopt benedenhuis naast mij. Nieuwe buurman komt vragen of hij op de erfgrens een muur mag zetten ipv mijn schutting. Heb hier overigens nooit voor getekend, dus er is geen notariële akte. Niet zo’n probleem. Ware het niet, dat hij vooraf niets had gemeld over de consequenties voor mij. Schutting werd dus weg gehaald. Later hoorde ik, dat er een muur van 3 meter hoog zou komen. Bijna zes maanden inmiddels in één grote bouwput. Huis aan de binnenkant geheel leeg getrokken. Stofwolken de tuin in, een overlast aan geluid, dat ondenkbaar is, was kon uiteraard niet naar buiten. Dus 6 maanden geen gebruik kunnen maken van de tuin. Totaal gebrek aan privacy, omdat er zo’n 5 tot 6 man liepen. Deuren dicht, ramen dicht vanwege het stof. Volgende verrassing: er staat een tuinhuisje dat er al zo’n 15 jaar staat. De nieuwe buur stelde voor een stuk van de dakrand te halen, want die stond over de erfgrens, iets dat ook nooit officieel is vastgesteld. Vermeldenswaardig: zijn tuin heeft een oppervlakte van zon 180 m2.Hij beroept zich erop, dat het een vergunningsvrije uitbouw betreft. Kan wezen, helemaal niet zo zeker van, want volgens mij heeft hij niet eens gemeld bij de Gemeente dat er een uitbouw zou komen , tenslotte moet dit ook nog eens voldoen aan het Bouwbesluit. Desalniettemin bestaat er nog zoiets als burenrecht en ging ik niet akkoord met vernieling van mijn spullen om bij hem op te bouwen. Asociaal gedrag en helemaal omdat hij mij totaal heeft misleid. Hij wist, dat ik huurde van Metterwoon, dus had hij zijn verzoek aan Metterwoon moeten voorleggen en niet aan mij. Op dat punt heb ik contact gezocht met mijn verhuurder, hoewel ik de uitkomst al kon voorspellen. Hij is officieel degene die toestemming moet geven. En uiteraard deed hij dat en hoe. Werd gedreigd om mijn huisje weg te halen!! of anders toe te staan dat er een stuk uit mijn dak gehaald zou worden en ook nog eens 7 cm aan de zijkant van mijn huisje zou verdwijnen achter een 3 meter hoge muur. Werd daarbij gedreigd met een rechtszaak, die voor mij aanzienlijke kosten met zich mee zou brengen!! Deze heer had waarschijnlijk niet door, dat hij als verhuurder dient op te komen voor MIJN woongenot, maar goed. Zo langzamerhand ken ik de dreigementen, aanmaningen en intimidatie van dit clubje. En het blijft altijd bij dreigementen want naar de rechter stappen durven ze niet, want dan zijn de aanzienlijke kosten zeker voor hen. Heb een dossier van een halve meter aan ge(mis)dragingen verhuurder ook bij de huurcommissie, die daar ook niets mee doet. Heb hen even van repliek gediend en gesteld, dat ik eis dat er niet op de erfgrens wordt gebouwd, omdat ik zwaar misleid ben door deze nieuwe buurman (ook een makelaar). Geen antwoord. Gisteren 21-12 merk ik op, dat men weer onaangekondigd aan het metselen is geslagen om een muur van 3 m op de erfgrens te plaatsen, werken nu om mijn tuinhuisje heen, maar blijft, dat ik niet betaal voor een huis met tuin, waar alle licht en lucht uit verdwijnt. M.a.w. de omgekeerde wereld. Mijn geweldige verhuurder ziet weer een kans om mij te treiteren en ipv mijn woongenot te garanderen, wat één van de wettelijke kerntaken is van een verhuurder, word ik dus wederom op bovenstaande manier behandeld. En dat sinds jaar en dag. Maar dat houdt een keer op.

Dat deze Quote500 genoteerde verhuurder gaat voldoen aan zijn wettelijke taken.
Dat de Gemeente, die ik alle stukken hieromtrent heb toegestuurd en gisteren ook nog eens telefonisch contact heb gezocht actie onderneemt (pilot goed verhuurdergedrag), controle Bouwbesluit. Kreeg eerst kans mijn verhaal te doen. Wordt even onderbroken voor overleg met collega. Toen ineens U moet bij de verhuurder zijn. Typische reactie.
Dat de invloed die deze verhuurder heeft op veel partijen wordt ingeperkt. Geld is macht kennelijk.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Metterwoon Vastgoed B.V. nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door imi