Klacht: Met loze beloften binnen nieuwe klanten binnen halen..

op 10 oktober 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Bericht aan Vodafone op 5 oktober 2017:

Donderdag 28 september besluit ik om een telefoon aan te schaffen bij jullie winkel op de Munt in Amsterdam. Als snel blijkt dat de medewerker daar mij niet kan helpen omdat de iPhone 8 plus 256gb niet op voorraad is. Hij gaat rond bellen en heeft contact gelegd met een collega die aangeeft de telefoon te kunnen leveren met 2 werkdagen.
Ik doorloop de bestelling met haar en ze sluit af dat de telefoon uiterlijk maandag bij mij is.

Maandag niks, ik neem contact op en mevrouw bevestigd mij dat de telefoon onderweg is uiterlijk woensdag is deze in m’n bezit.

Woensdag trek ik maar weer aan de bel, mevrouw gaat wat uitzoeken en meld mij dat de telefoon zoek is en dit wordt intern doorgezet naar de afdeling die hier overgaat, ik mag 10 werkdagen wachten.

Ik neem geen genoegen met dit antwoordt bedank haar voor haar medewerking en ga naar de winkel ip de Munt in Amsterdam.

Deze heer helpt mij, hij vind het vreemd dat er gezegd is dat de telefoon met 2 werkdagen bij mij zou zijn omdat de telefoon moeilijk leverbaar is. Niet mijn probleem dit is een belofte van een medewerker.

Hij gaat bellen en begrijpt er ook niets van, normaal zou de telefoon geleverd worden door dynalogic maar omdat ik al klant van ziggo ben wordt de levering gedaan door PostNL. Hij geeft aan dat de track en trace die ik heb voor de telefoon is. Echter die track en trace is betreft mijn simkaart (zie email die Vodafone mij heeft gestuurd).

Inmiddels donderdag, we zijn een week verder. Niemand kan mij vertellen wat nu het probleem is. De telefoon blijkt niet door Vodafone telesales te zijn verkocht maar door ziggo. Waar is m’n telefoon nu?

Er was een reden dat ik snel een telefoon nodig heb en dat is omdat mijn oude iPhone bijna de geest heeft gegeven, dit was voor de medewerker in de winkel ook de reden dat hij is gaan rondbellen met de vraag of de telefoon snel geleverd kon worden.

Om klanten binnen te krijgen staat Vodafone klaar, maar als er problemen zijn staat een nieuwe klant in de kou. Goede actie om vertrouwen te wekken bij een nieuwe klant.

Concreet, ik wil weten waar mijn telefoon blijft en/of is, wie binnen jullie organisatie kan mij überhaupt verder helpen?
Afspraak wordt niet nagekomen, kwalijke zaak lijkt mij.
Hoe lang kan ik nog gaan wachten tot het toestel in m’n bezit is? 1 dag, de 10 dagen afwachten van een of ander onderzoek, 1 maand omdat Apple klaarblijkelijk de toestellen niet leverd, wachten tot de IPhone X er is zodat jullie die maar leveren of gewoon maar zien waar dit schip strand?

Als ik dit van te voren had geweten had ik m’n toestel bij een ander gehaald, waar ze het toestel wel op voorraad hadden.

Ik hoop dat u begrijpt dat ik enorm teleurgesteld ben en het vertrouwen in Vodafone wel heel erg wegzakt op dit moment.

Graag zie ik een oplossing en een duidelijk antwoordt van Vodafone.

Contact gehad met Vodafone 10 oktober 2017:

Telefonisch benaderd door Vodafone (Lobke) echter telefoon viel uit (zie hieronder bericht aan Vodafone na dit gesprek)

Beste Joep,

Dank voor je reactie op mijn bericht. Ik heb zojuist met Lobke gesproken echter werd de verbinding verbroken van mijn kant, want ja ja de verwachting is uitgekomen, mijn telefoon is inmiddels overleden.

Ik heb van Lobke begrepen dat er een nieuwe bestelling moet worden doorlopen om een iPhone 8 plus 256Gb in bezit te krijgen, die volgend jullie eigen zeggen (Lobke) niet op voorraad is. Echter schetst mijn verbazing, deze moet volgens jullie website wel in voorraad zijn. (zie link) https://www.vodafone.nl/levertijd/_assets/pdf/levertijden-iphone-8-plus-voor-2-oktober.pdf
Er is mij door dezelfde dame beloofd dat de telefoon met 2 werkdagen in bezit zou zijn, nu moet ik nog maar zien waar wanneer hoe en of ik uberhaupt nog wel een telefoon krijg ik natuurlijk nu na het plaatsen van een nieuwe bestelling ik wederom onderaan de lijst komt te staan.

Na het gesprek wordt ik alleen maar meer geïrriteerd, het systeem heeft er voor gezorgd dat het niet goed verlopen is, wat heb ik te maken met jullie systeem? Helemaal niets en een systeem doet niets dat wordt aangezet door mensen, deze maken de fout en niet het systeem.

Voor als nog hoor ik totaal geen oplossing, enige oplossing is, u MOET maar wachten tot deze weer op voorraad is. Geen excuses, slechte communicatie etc.

Ik verwacht dat Vodafone met een passende oplossing komt, niet met de oplossing die voor Vodafone uitkomt. Inmiddels ben ik dus niet meer via de telefoon te bereiken, dank aan Vodafone (die mij had beloofd een telefoon in bezit te hebben op 2 oktober 2017).

Zoals u kunt lezen ben ik teleurgesteld in de hele gang van zaken.

Zojuist 13.33 hoor ik een voicemail bericht en krijg ik een email van T-Mobile dat m’n nummerbehoud gecancelled is, met andere woorden Vodafone heeft het nummerbehoud stop gezet en hoogstwaarschijnlijk m’n aanvraag bij Vodafone gecancelled. Goed werk Vodafone!

Op correcte wijze behandeld te worden. Zoals beloofd door Vodafone de telefoon te ontvangen. Iemand van het management te spreken krijgen hoe de gang van zaken zijn. Wat is er nu aan de hand en is het contract verbroken??

DUIDELIJKHEID!

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Manuel De Jong