Klacht: Mercedes CDI Motoren teleurstelling.

Hans dr op 19 januari 2013 over Mercedes in de categorie Automerken

Geachte allemaal,
ik wil hier een klacht neerleggen over Mercedes CDI Motoren.
Ik rijdt al tientallen jaren Mercedes, eigenlijk nooit geen echte of moeilijke problemen. Sinds de komst van de CDI motoren is het huilen met de pet op. Ik heb nu weer het volgende probleem, een 270cdi met 122.000km die met een beetje vorst slecht of niet start, tijdens het rijden in de zomer met regelmaat EPC of andere electrische storingen en meldingen geeft met GARAGE OPZOEKEN. De meldingen vervallen de ene vanzelf en de andere keer blijft deze. Na diverse MB garages bezocht te hebben weet men nergens een oplossing. De problemen kunnen zo divers zijn zegt men. De oplossingen met de hier bijbehorende kosten kan men niet inschatten of met zekerheid vertellen. De ene zegt dit andere dat,van krukassensor en injector tot drukregelventiel of gloeispriralen tot ja zeg het maar, alles is al vernoemt. Moet ik dan alles laten vervangen? Dit is de zoveelste MB cdi die ik heb waar wat mee is, zowel prive als zakelijk. Ik ben er klaar mee. Als MB die ouwe trouwe 300diesel uitbracht dan wordt ik weer klant. Ik moet nu een aantal bedrijfsauto’s aanschaffen dit zullen geen MB’s meer worden. Ik heb diverse andere merken rondrijden waar we geen noemenswaardige problemen mee hebben. Ik ben na jaren teleurgesteld in MB.

De oplossing, die oude 300 diesel in een nieuw jasje weer terug, dan wordt ik misschien weer klant.

Alle klachten die gemeld zijn door