Klacht: Meerdere schade aan telefoon door Mediamarkt na reparatie

op 19 juni 2016 over Media Markt in de categorie Electronica Winkels - ketens

18 maart
Mijn telefoon vertoonde, binnen de garantieperiode een defect aan de microfoon, Aan de andere kant van de lijn kon men niks horen.
Ik heb mijn telefoon ter reparatie gebracht bij de Mediamarkt, waar ik mijn telefoon heb gekocht. De Mediamarkt gaf aan dat een reperatie 2 tot 5 weken kan duren. 5 weken vind ik lang. Maar als ze dat aangeven, dan ga ik ervanuit dat het hun voor een redelijk termijn is om het probleem op te lossen.

7 april: Mediamarkt stuurt een afhaalbericht
Ik ben naar de Mediamarkt gegaan om de telefoon om te halen. Bij de telefoon was een begeleidend schrijven over het gevonden defect, wat er vervangen was, dat er allerlei checks zijn gedaan en dat de telefoon nu goed functioneert.
De Mediamarkt medewerker was zo vriendelijk geweest om mij erop te attenderen dat het wellicht verstandig was om ter plekke het toestel te controleren. Dit heb ik gedaan. De microfoon was nog steeds defect. Dit heb ik ook samen met de medewerker getest en geconstateerd. Ik heb de telefoon achter gelaten voor reparatie.

3 mei: Mediamarkt stuurt afhaalbericht
Wederom teruggegaan naar de Mediamarkt. Wederom kwam de telefoon terug met een begeleidend schrijven dat het defect verholpen is en dat ze het toestel daarna uitvoerig gecontrolleerd hebben.
Wijzer geworden van de eerste ervaring,wilde ik ter plekke toestel testen. Bij het aanzetten van het toestel, bleef het beeld zwart, lampjes branden wel en het toestel maakte wel geluid. Volgens de medewerker lag het aan een bepaalde instelling zijn voor blinde mensen, waardoor het beeld op zwart bleef. Ze is met het toestel naar verschillende collegae in het gebouw geweest, terwijl ik stond te wachten. Ze kreeg het na lange tijd niet verholpen. Uiteindelijk kwam ze tot de conclusie dat toestel weer terug moest voor reparatie.

13 mei prijsopgave
Mediamarkt stuurt een prijsopgave voor het zwarte scherm. Hierbij vermelde ze dat ze drukschade hebben toegebracht aan de telefoon en dat dit is uitgesloten van garantie. Ze gaven mij de optie om EUR 260 te betalen voor nog een reperatie om de drukschade die zij hebben toegebracht of het niet te laten repareren.
Ik heb gereageerd dat ik niet ga betalen voor schade die zij veroorzaakt hebben. Ik heb immers de telefoon zonder scherm defect ingeleverd bij de Mediamarkt en zij hebben de schade toegebracht.

20 mei bericht van Mediamarkt
Mediamarkt stuurt een bericht op waarin ik alleen kon kiezen tussen betalen of niet laten repareren.
Ik heb vervolgens gebeld met de Mediamarkt. Zij zouden het navragen bij het hoofdkantoor en erop terugkomen.

27 mei bericht van Mediamarkt
Mediamarkt stuurde weer een bericht met wederom de opties betalen voor de reperatie a 260 EUR of niet laten repareren.

In totaal heb 4 berichten gekregen dat ik kon kiezen tussen betalen voor de reperateie a EUR 260 of niet laten repareren.

Ik bleef er dat ik het onterecht en ongepast vind dat ik voor de schade moet betalen die zij hebben toegebracht aan het toestel. Uiteindelijk zijn ze overstag gegaan.

2 Juni afhaalbericht

4 Juni naar mediamarkt
Ik kreeg het bericht dat ik mijn telefoon op kon halen. De medewerkster had het over allerlei reparatiekosten, en hierboven op kwam ook nog onderzoekskosten. Voordat we uberhaupt over de kosten konden discussieren, bleek dat het scherm van het toestel loszat. De medewerkster heeft hier vervolgens een notitie van gemaakt in het systeem met een foto erbij. En ik heb mijn toestel wederom achtergelaten. Ik ga niet een telefoon met een loszittend scherm meenemen. De medewerkster zei dat ik beter dinsdag 7 juni terug kon komen omdat er dan een leidinggevende zou zijn.

6 Juni telefoon
Op deze dag kreeg ik een telefoon van een Mediamarkt medewerkster. Deze was verontwaardigd dat ik de toestel niet heb meegenomen. Ze beweerde dat het toestel gerepareerd was en dat scherm in order was. Ze vroeg ook waarom het nodig was voor mij om dinsdag terug te komen, terwijl dit het voorstel was van haar collegae. Terwijl haar andere collega het probleem gedetaileerd heeft omschreven in het systeem en met foto ter illustratie. Ik vertelde dat ik niet een defect product mee ga nemen. Waarop ze nog verontwaardigder reageerde.

7 Juni naar de winkel
Wederom tetug naar de winkel. En het scherm bleek inderdaard niet gerepareerd te zijn. Aan de balie konden ze niet ontkennen dat het scherm inderdaad erg los zat. Ik begrijp niet waarom ze mij de dag ervoor heben gebeld dat er niks aan de telefoon mankeert.
Ze zoden intern overleggen en ik zou de volgende dag gebeld worden met wat ze konden doen.

Conclusie:
– Als consument heb ik recht op een deugdelijk product. Wanneer het product ondeugdelijk blijkt te zijn, moet de verkoper de mogelijkheid krijgen om het op te lossen. Ik heb hierbij recht op gratis herstel of vervanging.
De verkoper moet het probleem kosteloos, binnen redelijke termijn en zonder ernstige overlast oplossen.
– Mediamarkt gaf een termijn aan van maximaal 5 weken waarbinnnen het probleem opgelost zou worden. Het duurt inmiddels 3 x zolang, bijna 15 weken. Dit is ver buiten de door hun gestelde redelijke termijn. Waarvan meerendeel van de tijd te maken heeft met schade die mediamarkt zelf toegebracht heeft aan het toestel boven op het oorspronkelijke defect.
– De mediamarkt heeft het 9x nagelaten om het product kosteloos op te lossen. Daarentegen heeft mediamarkt meer schade toegebracht aanbhet toestel.
– Ze hebben van een ondeugdelijker product, meerdere malen tot een nog ondeugdelijker product gemaakt door er meerdere malen diverse schade aan toe te brengen.
– Mediamarkt heeft nagelaten om het probleem zonder overlast op te lossen. In heb 15 weken geen gebruik kunnen maken van mijn telefoon. Ze hebben nagelaten om mij in die periode een vervangend toestel te geven.

Mediamarkt dient het consumentenrecht te respecteren:
- Geld terug of vervangend toestel van een gelijk model.
- compensatie voor de overlast: de reiskosten en verdane tijde, gespendeerd aan de vele keren naar de mediamarkt gaan en aan de service desk.
- compensatie voor de overlast: het niet geven van een leentoestel, waardoor ik hier zelf kosten aan had voor deze lange periode.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Media Markt

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Media Markt nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door pling
x