Klacht: Meelevend…..??

op 13 juni 2018 over ABN AMRO in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Een aantal jaren geleden heb ik door een privé situatie een aantal schulden opgebouwd. Om mijn privé situatie hier open en bloot te vertellen vind ik te ver gaan. Maar geloof me….dit was niet plezierig.
Hierdoor ben ik een uitvlucht gaan zoeken en heb dingen gekocht waar ik eigenlijk helemaal geen geld voor had. Geen drugs, drank of gok problemen hoor. Maar als je meer uitheeft dan je hebt en je lost dit niet netjes af krijg je schulden. Zelf contact gezocht voor schuldbemiddeling en uiteindelijk finale kwijtschelding. Maar wat ik niet wist is dat je hier een codering 3 krijgt…de zwaarste.
Jaren verder….leuke vriendin en dochtertje van 2. Wonend in een klein appartement in Den Bosch hebben we besloten te willen verhuizen. Dit om ons dochtertje lekker buiten te kunnen laten spelen en te werken aan gezinsuitbreiding.
Nieuwbouw huis gekocht en toen de hypotheek aanvragen…..BAM codering 3 aan mijn broek. Ik was het helemaal vergeten.
Geen hypotheek, helemaal niks.
Advocaat in de arm genomen en bij 1 bedrijf waar ik 2x een codering 3 had…zonder enkel probleem weg.
Toen de ABN AMRO….wat een zoektocht om hier iemand te vinden die hè te woord kan staan. Uit eindelijk afgewimpeld met een brief van….we snappen je moeilijke situatie, vervelend wat er vroeger is gebeurd maar we wijzen het af. Ze vinden onze belangen niet groot genoeg. Als deze mensen nou eens goed lezen wat er mij vroeger is gebeurd en een beetje medeleven tonen werd codering 3 direct verwijderd. Zelfs een rechter zou ons in het gelijk stellen. Totaal niks nada noppes. Kreeg een mevrouw aan de telefoon die zei…ik moet nu verder want kan een telefoontje krijgen of mijn zoon is geslaagd.
Onze hele droom valt nu uiteen. Mijn vriendin die nooit schulden heeft gehad is het dupe, mijn dochtertje…wat moet ik haar vertellen.
Het is schandalig dat een bedrijf als ABN AMRO geen medeleven toont en zich niet oprecht interesseert in de mens. Nee…geld is het enige waar ze aan kunnen denken.
Als het aan mij ligt maken ze hier een item van bij TROS Radar.
Ik snap de BkR en snap waarom het is. Ben er zelfs mee eens. Maar je moet verder kijken dan alleen een mail wat binnen komt.
Het is niet zo dat je eens en altijd een wanbetaler bent. Verdien 70k per jaar.

Namens mij, mijn vriendin en dochtertje van 2 hartelijk dank voor u begrip.

Gewenste Oplossing:

Per direct codering 3 weg

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN AMRO over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABN AMRO in behandeling genomen

Bericht van ABN AMRO

2 jaren geleden - Goedemiddag, Wat een ontzettende rot situatie voor je! Ik begrijp dat je er alles aan doet om van deze codering af te komen. Dat is uiteraard je goed recht. Zoals te lezen hebben wij jouw klacht al behandeld. Helaas niet met het gewenste resultaat voor jou. Als je onze gehele klachtenprocedure doorlopen hebt dan kan je in beroep gaan bij Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KIFID). Op www.kifid.nl kun je online jouw klacht indienen. Jouw klacht wordt dan onafhankelijk beoordeeld. Hopelijk bied dit een uitkomst voor je! Als je niet onze gehele klachtenprocedure doorlopen hebt dan hoor ik dit graag. Ik leg je graag uit wat jouw vervolgstappen kunnen zijn. Ik hoor het graag als je hier meer vragen over hebt. Met vriendelijke groet, Bas ABN AMRO Webcare

Reactie van de melder van de klacht Polderman30

2 jaren geleden - Graag contact op telefoonnummer 0643371445

Bericht van ABN AMRO

2 jaren geleden - Goedemiddag, Bedankt voor ons telefoongesprek. De situatie is nu helder voor mij. Helaas kan ik de situatie niet veranderen voor je. Wel geef ik jou het advies om jouw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie BKR. Let er wel op dat je hier tot 2 maanden na de datum van de brief de tijd voor hebt. Je kan er ook voor kiezen om de klacht direct aan de rechter voor te leggen. Succes hiermee! Met vriendelijke groet, Bas ABN AMRO Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN AMRO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN AMRO

Heeft op 20 juni 2018 om 09:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemorgen,

Bedankt voor ons afsluitend telefoongesprek die we net hebben gevoerd.
Jouw toelichting op je verdere stappen zijn voor mij helder.
Dit is uiteraard jouw goed recht. Hopelijk geeft dit uiteindelijk een oplossing in jouw situatie.
Hierbij sluit ik de klacht op dit forum.
Succes met jouw vervolgstappen in de toekomst.

Met vriendelijke groet,

Bas
ABN AMRO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Polderman30