Klacht: Met dank aan Mastercard en Google tickets ViaGogo

op 04 juni 2019 over Mastercard in de categorie Creditcards

Half jaar geleden heeft mijn vrouw op Google gezocht naar tickets voor Roberto Carlos in Brussel. Op Google kwam viaGogo direct bovenaan te staan. Beetje naïef van haar maar direct aangeklikt en door de melding op de website van ViaGogo dat het hier om de laatste kaarten zou gaan heeft ze deze direct besteld. Naar nu blijkt is het zeker dat ze veel te duur betaalde tickets heeft besteld. Zo had ze de laagste ring geselecteerd en bij bezoek afgelopen weekend aan het concert bleek dat we de ene bovenste rij stoelen hadden die €40,- per stuk kosten ipv de betaalde €150,- per ticket plus nog eens €50,- aan administratiekosten per ticket.
Dat we deze tickets pas enkele dagen voor het concert hadden ontvangen terwijl ze bijna een half jaar geleden zijn besteld laat ik maar achterwegen.
Wat mij echter verbaast is dat zo’n malafide website bovenaan staat bij Google en dat ook Mastercard gewoon zijn dienstenbetaalplatform verleend aan zo’n partij.
Misschien naïef maar is dit niet gewoon heling van Google en de creditcard maatschappij?
Direct na haar aankoop van de tickets heb direct zelf even gegoogled op viaGogo en kwam er direct achter dat viaGogo geen waar voor het geld leverde en dat ze daarnaast ook geen officiële ticket verkoper is.
Direct de Mastercard gebeld om de aankoop ongedaan te maken. Helaas maar dat is dan al niet meer mogelijk. Reactie Mastercard zoek het maar uit met de verkoper.

Wanneer de verschillende partijen of één van de partijen de verantwoordelijkheid neemt om het naar mijn idee teveel betaalde terug te betalen.
Administratie kosten zijn sowieso te hoog maar het gaat ons om het verschil tussen €40,- en €150,- dus 4x €110,- €440,-
Wie neemt de schuld op zich?
Gelukkig met dank aan Roberto Carlos en Vorst Nationaal hebben we toch nog een prima avond gehad. Maar feit blijft dat we veel te veel hebben betaald voor deze tickets.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Mastercard

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Mastercard nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gvluit