Klacht: Marktplaats schuift verantwoording voor fouten via hun website servers af op derden.

op 22 februari 2018 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Marktplaats biedt sinds kort aan een koper de dienst “online betalen” via iDeal aan. Verkopers ondervinden echter grote hinder van het niet volledig verstrekken van de NAW-gegevens van de kopers. Indien koper bij de online betaling namelijk i.v.m. de aangevinkte leveringsoptie “verzenden” zijn/haar gegevens invult dan krijgt de verkoper de NAW-gegevens in het transactieoverzicht door ZONDER vermelding van het huisnummer. De koper ziet dit wel in het het transactieoverzicht. Vreemd niet waar? Zo ontstaat er onnodige irritaties tussen koper en verkoper en moet verkoper dus een extra actie ondernemen alvorens te kunnen verzenden.
Het lijkt er op dat dit een foutje is in een nieuw systeem dat Marktplaats aanbiedt. Hiervan dus melding gemaakt bij de klantenservice van MP in de verwachting dat zij deze Marktplaats service zouden willen verbeteren. Echter tot grote verbazing dit antwoord van mevrouw P.

“Het wil soms voorkomen dat de gegevens niet helemaal compleet zijn. Dit is echter geen probleem voor de betalingen en het ontvangen van de betalingen. Mocht je hier verdere vragen over hebben adviseer ik om contact op te nemen met onze partner Online Betaalplatform. Zij verzorgen deze functie op Marktplaats”.

Met andere woorden het boeit Marktplaats niet of de verkoper kan verzenden met of zonder huisnummer en voor iets dat via de Marktplaats servers plaats vindt mag je niet bij Marktplaats klagen en het probleem oplossen dat moet je maar zelf zien te regelen.
Hierover mevrouw P. van de klantenservice opnieuw een email gezonden die vervolgens op deze wijze door haar wordt afgedaan:

“Zoals in de vorige e-mail uitgelegd is dit het antwoord die ik voor je heb. Ik verwijs je graag door naar het Online Betaalplatform. Verder kan de koper ten alle tijde het adres + huisnummer doorgeven in een bericht. Ik snap dat dit niet het antwoord is waar je op hoopt”.

Dus zoek het als verkoper maar lekker zelf uit.

DE OPLOSSING
1. Marktplaats gaat dit probleem van het ontbrekende huisnummer z.s.m. zelf aankaarten bij de partner die volgens hen hiervoor verantwoordelijk is en laat dit oplossen.
2. Mevrouw Pauline van de klantenservice heeft aangetoond dat zij niet klantvriendelijk, noch deskundig is en moet dus berispt, maar beter nog ontslagen worden. Zij is niet waardig om een bedrijf te vertegenwoordigen en daar ook nog voor betaald te krijgen. Ontslag op staande voet dus.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Marktplaats

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Marktplaats nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door WimSo