Klacht: Marktplaats dicrimineerd

op 11 oktober 2017 over Marktplaats in de categorie Websites - Advertenties

Discriminatie gaat niet alleen over huidskleur!

Een goed voorbeeld waarin Marktplaats zich van zijn “beste kant” laat zien.
Je zou denken dat we allemaal lid zijn van de EU, nou sinds de grenzen open zijn zijn ze nog nooit zo gesloten geweest!

Als je niet in Nederland woont ben je dus niet welkom op Marktplaats!
Zoals diverse veilingsites is Marktplaats, 2dehands, kapaza, Ebay een grote pot nat! Zowel nationaal als internationaal vertegenwoordigd.
Maar wat ze er niet bij vermelden is dat Marktplaats iedereen buiten Nederland ziet als een potentiële bedreiging, crimineel!

Ik ben de witste Nederlander, geboren en getogen in Brabant en woonachtig op de grens van Nederland en België.
Als je dus als inwoner van België begeeft op marktplaats met een advertentie krijgt iedereen een bericht dat jij als verkoper potentieel gevaar bent, dat jij potentieel crimineel bent en dat jouw advertentie niet te vertrouwen is!!

Ik heb nu tientallen potentiële kopers benaderd die afzien van hun aankoop omwille van dit bericht!

ik heb meerdere malen contact gezocht met Marktplaats, wat al een drama op zich is, maar wordt beantwoord door een quasi vriendelijke geautomatiseerd standaard mail waarin ze zelf aangeven dat kopers die reageren op verkopers met een Niet Nederlands ip adres een bericht ontvangen dat zij moeten uitkijken voor deze adverteerder!

Wat natuurlijk een verkeerd signaal aangeeft!
Wat de klant dus denkt is dat al deze adverteerders potentiële criminelen en oplichters zijn…
Vergelijkbaar met alle Boerka’ s en Baarden zijn potentiële terroristen!!!

Ik vind dit ongehoord en hierdoor ben ik honderden euro’s misgelopen!

Het wordt tijd dat dit type bedrijven die niet te benaderen zijn, schuilend achter hun voorwaarden, en nooit hand in eigen boezem steken met de voeten op de grond worden gezet.

Geef nou eens een normale reactie ipv een antwoord procedure en probeer de klachten van je klanten om te zetten naar constructieve verbeteringen! Dit soort regime -achtige mentaliteit zal averechts tegen je werken!

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Marktplaats

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Marktplaats nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jellybean