Klacht: Na ruim een half jaar na de eerste montage krijgt marquardt utrecht het niet voor elkaar om onze keuken zoals afspraak op te leveren

op 07 januari 2019 over Mandemakers Keukens in de categorie Keukenleveranciers

Nadat wij met alle plezier onze keuken hadden bedacht, ontworpen en samen met chantal noyen hebben uitgewerkt, is de keuken als eerste definitief en geregeld in ons nieuwe huis. Dat dachten wij, want alles nadat wij het contract hadden getekend ging vervolgens fout;

Foutieve maten en onderdelen zijn besteld.
De monteurs waren niet op de hoogte van het ontwerp waarop het foutief in elkaar is gezet in de eerste instantie.
Nieuwe onderdelen en panelen waren vervolgens ook verkeerd besteld. De fabriek krijgt hierop de schuld en de monteurs zelf.
De montage ging per definitie erg slordig en onkundig; kookeiland wankelt, wandkast is niet verankerd, de ombouwstandbouw staat schots en scheef, platen zijn bij montage beschadigd, wasbak was met geweld er in gezet en dus gebroken, afzuiging was niet juist geïnstalleerd en de afvoer van de wasbak ook niet.
De ventilatie en bijbehorende roosters was men vergeten te installeren.
De kookplaat is foutief geinstalleerd en valt niet in het blad zoals de bedoeling is. En 1 uiteinde van de platen vh kookeiland is vastgezet met tape (en nu nog steeds…).

Vervolgens komt netjes een delegatie van marquardt utrecht langs incl hoofdmonteur, chantal en de nieuwe leidinggevende metin taskit. Die gaven aan geschrokken te zijn van de onkunde en belooften met een plan van aanpak te komen en alles op te lossen.

Dit was alles ca. een half jaar geleden. Wel zijn we inmiddels 16 afspraken verder waarvan marquardt 9 maal zich wel aan de afspraak hielden en monteurs stuurden. Vrijwel elke monteur was verbaasd over de situatie en het incorrect handelen van marquardt utrecht. En geen van hen overzag het hele plaatje en heeft de keuken volledig en juist weten te herstelleninstalleren.

Vervolgens krijgen wij qua communicatie te maken met een metin taskit en bart de kok welke elkaar de schuld geven, veel beloftes doen maar welke tot op heden nog steeds geen oplossing hebben geboden. Daarnaast gedragen zij zich en communiceren alsof dit allemaal de normaalste zaak van de wereld is bij marquardt utrecht. Totaal ongeïnteresseerd, onkundig, onbegripvol en zeer slecht communicerend. Termen als puntjes op de i en restpunten verhelpen worden door hen gebruikt, terwijl de monteur welke het expertise rapport op moet stellen, duidelijk de conclusie trok dat de hele installatie opnieuw uitgevoerd hoort te worden. Net als wat wij bij de overige klachten lezen, moeten wij overal zelf achteraan gaan en krijgen elke keer hetzelfde politiek correcte antwoord, maar men komt de belofes niet na.

Voor fouten en vergissingen hebben wij alle begrip en geduld gehad. Maar het feit dat een zogenaamd professionele organisatie dit niet binnen een half jaar op kan lossen is onbegrijpelijk.

Al ons geduld, begrip en vertrouwen is na 6 maanden compleet verdwenen.

Met wie kunnen wij naast filiaal utrecht contact opnemen om wel tot een oplossing te komen en om onze keuken af te krijgen?

Of is de geschillencommissie de enige oplossing?

Mvg, simon en Manuela

Als wij kunnen genieten van de keuken zoals een half jaar geleden is overeengekomen.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mandemakers Keukens over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mandemakers Keukens in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mandemakers Keukens een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mandemakers Keukens

Heeft op 07 januari 2019 om 15:48 geantwoord

Beste meneer Schouten,

U heeft een klacht geplaatst op de klacht.nl site van Mandemakers Keukens, echter heeft u uw keuken aangekocht bij Marquardt. Daar dit een ander bedrijf is kunnen wij deze klacht niet voor u in behandeling nemen en adviseren u om uw klacht direct bij Marquardt in te dienen.

Inge Vermeulen - Mandemakers Keukens

Heeft op 07 januari 2019 om 18:13 geantwoord

Dank voor het antwoord. Echter exact in dezelfde stijl als marquardt zelf; geen verantwoordelijkheid nemen en van het kastje naar de muur sturen. Marquardt keukens staat niet in de lijst op de site, maar is wel direct onderdeel van de mandemakers groep. Vandaar de plaatsing op deze wijze.

Wie kan ik bereiken binnen marquardt of de mandemakers groep welke de klacht wel serieus wilt behandelen?

Mvg, simon

Alle klachten die gemeld zijn door Simonschouten