Klacht: Aankoop Keukenmaxx

op 18 oktober 2018 over Mandemakers Keukens in de categorie Keukenleveranciers

Toen we de keuken in het filiaal Barendrecht zijn gaan kopen, hebben we aangegeven dat het voor ons belangrijk was dat we totaal ontzorgd zouden worden. Het enige wat van belang was dat er een mooie keuken komt waar we veel plezier van hebben.

Initieel hadden we gevraagd naar een specifieke medewerker die onze buren in het verleden goed had geholpen. Nadat we hem hadden gesproken hebben we niets meer van hem vernomen en geen offerte meer gekregen. Ik heb vervolgens zelf weer contact met jullie moeten zoeken.
Nadat we de keuken hadden aangeschaft bleek dat we verkeerd waren geïnformeerd over het aantal elektra groepen die nodig waren. Hier werden we op gewezen door de aannemer (welke overigens ook door jullie is aangesteld). Dit bracht extra kosten met zich mee, welke in eerste instantie onterecht aan ons werden doorberekend. Dit was duidelijk niet de bedoeling, maar dit kwam wel op de factuur terecht. Deze fout heb ik aangegeven en de factuur moest worden aangepast alvorens ik deze kon indienen bij de bank voor de betaling. Uiteindelijk heb ik de factuur een dag voor aanlevering keuken toegestuurd gekregen. Dit was uiteraard te laat voor de bank om tijdig het bedrag over te maken. Het gevolg was dat ik de keuken niet kon krijgen. Toen ik met een van de medewerkers sprak werd ik er nog op geattendeerd dat als de keuken geleverd zou worden zonder betaling ik voor 200 euro zou moeten opdraaien voor de voorrij kosten. Dat is de wereld op zijn kop. Jullie fout, ik probeer nog iets te regelen en dan zo een opmerking. Uiteindelijk heb ik nota bene bij een familie lid 15.000 euro moeten lenen om tijdig te kunnen betalen. SCHANDALIG!
Als leek verwacht je bij de aanschaf van een keuken dat je goed wordt geadviseerd wat welniet nodig is. Nu onze keuken voor de helft is geplaatst blijkt dat er ruimte zit tussen het keukenblad en de muur. Dit wordt in de regel ondervangen door een achterwand. Hier zijn we bij de aankoop niet (voldoende) op geattendeerd en zitten nu dus met een keukenblad waarbij we moeten oppassen dat er niets in de naden komt. Het plaatsen van een achterwand kost honderden euros en brengt weken levertijd met zich mee…
Bij het aanleveren van de tekeningen aan de aannemer zat blijkbaar een fout waardoor deze extra tijd nodig had om de koof te maken. Nadat hij deze de eerste keer had geplaatst moest hij deze aanpassen omdat hij erachter kwam dat er een fout in de tekening zat. Dit heeft geresulteerd in het feit dat hij pas later kon beginnen met het stucwerk wat bijna niet op tijd opgedroogd was. We hebben ruim een weekend in extreme warmte gezeten omdat we 247 meerdere heaters hebben gebruikt om alles tijd te laten drogen. Op de energie rekening zullen we dat nog wel terugzien.
Toen de aannemerstukadoor kwam om zijn werk te gaf hij aan dat het belangrijk is dat de wand waar de keuken komt egaal is zodat je niet een lelijke overgang ziet tussen het deel wat er al was en het deel wat opnieuw wordt gestuukt. M.a.w. om het er netjes uit te laten zien werd het oppervlakte dat gestuukt moest worden ineens 2x zo groot (300 euro). De rekening hiervan zullen we nog krijgen…
Door een foute berekening van de aannemer is de koof die hij heeft geplaatst niet goed. Hierdoor konden de inbouw kasten met apparatuur (koelkast en ovens) niet worden geplaatst omdat deze niet meer passen. Maandag bij de montage is dit ontdekt en doodleuk wordt ons dan verteld dat dit een week later pas kan worden gemonteerd. SCHANDALIG!!
Bij het monteren bleek ook dat de koelkast moet ventileren en hier geen rekening mee is gehouden. Dit zal ook aangepast moeten worden in de koof…Bijzonder dat we hier door de monteur pas op zijn geattendeerd.
Daarnaast is de communicatie ronduit slecht. De medewerkers van de lokale winkel en van hoofdkantoor zijn slecht te bereiken. Er wordt iedere keer beloofd dat ik terug wordt gebeld, maar dat gebeurt niet. Ik moet er zelf continu achteraan bellen. Dit geeft het gevoel dat ik niet serieus wordt genomen. Omdat ik zelf bel heb ik iedere keer andere mensen aan wie ik het verhaal opnieuw moet uitleggen, maar ik schiet er niets mee op. Het lijkt alsof niemand zich verantwoordelijk voelt om ons te helpen.
We hebben een prullenbak aangesmeerd gekregen waarvan de monteur zegt dat deze nooit past in de kasten die jullie aanleveren. Blijkt blijkbaar een bekend probleem te zijn en toch blijven jullie dit doen…
Dit alles heeft tot gevolg dat mijn gezin en ik al 2 weken lang in de puin leven.
Onze woonkamer staat vol met kasten, fronten en apparatuur.
We moeten een extra beroep doen op vrienden en hun belasten om gebruik te maken van hun koelkast en magnetron.
Normaal koken zit er niet bij waardoor we extra geld uitgeven om eten te bestellen.
Ik moet extra vrije dagen opnemen zodat het probleem kan worden opgelost.
Wanneer ik bovenstaande met jullie bespreek en benoem dat enige vorm van compensatie voor het geleden ongemak wel gepast zou zijn wordt ik aangesproken alsof ik gek ben en iets onredelijks vraag.
Uit de gesprekken komt heel duidelijk naar voren dat hier niet eens door jullie aan is gedacht. Ik wordt aangesproken alsof ik een nummer ben, mijn mond moet houden en maar gewoon moet wachten tot jullie een keer tijd hebben om mijn problemen op te lossen, die jullie zelf hebben veroorzaakt. Ik kan me voorstellen dat dat een erg bevoorrechte positie moet zijn. Vooral als het geld al is overgemaakt…Wellicht een mooi voorbeeld. Sinds dit speelt is onze contactpersoon van de lokale winkel, die in het begin heeft aangegeven zich verantwoordelijk te voelen voor een goede afhandeling, niet bereikbaar. Hij had een aantal vrije dagen en is sinds gisteren weer aan het werk. Ik heb in de tussentijd contact gehad met zijn collega . Nadrukkelijk gevraagd of hij dit wilde doorgeven. Hetzelfde gedaan bij de receptioniste. Mij wordt toegezegd dat ik dezelfde dag nog wordt teruggebeld. Denk je dat ik tot nu toe iets heb gehoor…Zelfde met het hoofdkantoor. Bovenstaande probleem uitvoerig besproken. Ze zou het intern bespreken, maar ik moest niet teveel verwachten. Ik zou de volgende dag worden teruggebeld. En, wat denk je…GEWOONWEG SCHANDALIG!

de kosten voor het extra stukwerk voor jullie rekening zijn
de achterwand (ong. 1m2) en spuit verfwerk (14m2) voor de keuken wanden door jullie wordt geregeld.
Dit is wat mij betreft het minimale wat jullie op korte termijn kunnen doen voor het geleden ongemak. Over een aanvullende compensatie heb ik zelf ook nog wel ideeën.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Mandemakers Keukens over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Mandemakers Keukens in behandeling genomen

9 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Mandemakers Keukens een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Mandemakers Keukens

Heeft op 16 november 2018 om 10:57 geantwoord

Beste meneer Dudleytah,

Heel vervelend om uw bovenstaande verhaal te horen.
Helaas is gebleken dat deze klacht niet een keuken van Mandenmakers Keukens betreft.
We kunnen u hiermee daarom ook niet helpen helaas.
Wel willen we u vriendelijk verzoeken om deze klacht te verwijderen alstublieft.Alvast onze hartelijke dank hiervoor.

Inge Vermeulen
Mandemakers Keukens

Alle klachten die gemeld zijn door dudleytah