Klacht: Makkelijk wijzigen??????

op 25 augustus 2016 over booking.com in de categorie Online Reisbureaus

Beste,

op 21 augustus boekte ik via jullie website een verblijf van drie nachten voor drie personen in Novum Hotel Ravenna Berlin Steglitz. Aangezien we al op 4 september wilden aankomen en ik zeker wou zijn hier terecht te kunnen, boekte ik onmiddellijk 1 kamer voor drie personen. Aangezien vermeld stond dat annuleren kosteloos was en wijzigingen mogelijk via de website, nam ik het risico om direkt te boeken.
’s Anderendaags bleek echter dat er ook een vierde persoon zou meegaan, wat me geen enkel probleem leek want wijzigen kon via de website en er waren nog kamers voor vier personen beschikbaar (aan een haalbare prijs). Toen ik de wijziging wou doorgeven bleek dat dit toch niet kan via jullie website. Rechtstreeks contact opnemen met het hotel leek me wat moeilijk, want mijn schoolduits is niet zo voortreffelijk meer.
Ik was dan ook opgelucht dat jullie ondersteuning in het nederlands geven en belde dit nummer. De jongeman die de oproep beantwoordde was erg vriendelijk en probeerde het hotel te contacteren,wat niet lukte. Hij zou verder pogingen ondernemen, eventueel een mail sturen om alles aan te passen en me dinsdag terug bellen. Alles leek me dus in orde.
Op dinsdag om 16 uur nam ik zelf nog maar eens contact op. Nu kreeg ik een andere jongeman aan de lijn die het hotel ook niet kon bereiken maar me wel kon meedelen dat alle vier-persoonskamers ondertussen gereserveerd waren. Misschien kon ik 2 x 2-persoonskamer boeken, wat het budget weer de hoogte indreef. Maar ook hij zou me iets laten weten als hij meer wist. Daarna kreeg ik een mail om aan te tonen dat er inderdaad een mail verstuurd was naar het hotel en dat ik ook rechtstreeks antwoord zou krijgen ivm de mogelijkheden.
Ik antwoordde hierop dat ik niet te veel extra kosten wou, en of kosteloos annuleren nog mogelijk was.
Vandaag, donderdag, belde ik dan zelf nog maar eens terug om te weten of er al antwoord was. De jongeman van dinsdag was er gisteren niet geweest en had dus nog geen tijd gehad maar zou nog eens naar het hotel bellen. Nu lukte het dus wel. Na vier dagen blijkt de enige optie een 1-persoonskamer bijboeken in het hotel (ca. 400 euro extra) of in een ander hotel een kamer zoeken voor 1 persoon.
Blijkbaar was kosteloos annuleren onmogelijk (ik had de kleine lettertjes niet goed gelezen).
Ik heb toen zelf naar het hotel gebeld, waar er onmiddellijk werd opgenomen en heb het probleem zo goed mogelijk uitgelegd maar zij kunnen er weinig aan veranderen. Annuleringskosten 448, 32 euro of een kamer bijboeken voor een 400 euro.
Had ik maar maandag onmiddellijk zelf het hotel gebeld en de wijziging door gegeven. Toen waren er nog kamers vrij.
De bedoeling was om vanuit Berlijn door te reizen naar Krakau en daar ook een hotel te reserveren via Booking.com, maar ik vrees dat dit niet door zal gaan. Mijn vertrouwen is zoek.
Mochten jullie een betere oplossing kunnen voorleggen, hoor ik die graag. Ik vind het echt niet kunnen dat wij na vier dagen wachten met onze rug tegen de muur staan.

Vriendelijke groeten,

Valerie

Als er een betaalbare oplossing uit de bus komt. Of annuleringskosten laten vallen zodat wij in een ander hotel een vierpersoonskamer kunnen boeken. Of een extra eenpersoonskamer aan een voordeliger tarief. Of twee tweepersoonskamers aan een voordelig tarief.
En als de medewerkers zouden begrijpen dat voor sommige mensen een vakantie een zeldzaam gebeuren is waar echt gespaard moet voor worden. Misschien was er dan sneller actie ondernomen.

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over booking.com

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over booking.com nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Valerie Vyncke