Klacht: machtsmisbruik

op 07 november 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op maandag 6 november werd ik rond 23.00 uit bus 123 van Breda naar Raamsdonksveer gezet. De reden hiervoor was het openen van een blikje Red Bull. Ik kreeg meteen te horen dat ik bij de eerstvolgende halte de bus moest verlaten en er was geen mogelijkheid tot een gesprek. Dit hield in dat de chauffeur mij uit de laatste bus zette in de kou en dat hij me in principe aan mijn lot overliet. Ik vind het schandalig dat ik zonder enige vorm van communicatie uit de bus wordt gezet terwijl de chauffeur heel goed doorheeft dat dit de laatste is van de avond. Toen ik thuiskwam heb ik de reisregels opgezocht waar nergens stond dat eten of drinken verboden is in de bus. Er stond alleen dat je de boel netjes moet houden en geen overlast bezorgd voor de andere reizigers. Deze regels heb ik netjes opgevolgd maar ondanks dat was het voor mij het einde van de busrit.

Graag zou ik willen dat dit serieus genomen wordt, schriftelijke excuses van desbetreffende buschauffeur en vergoeding voor de gemaakte kosten.

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste Nick van Nimwegen, Wat een vervelende situatie. Sterkgeurende dranken zijn volgens de reisregels niet toegestaan, zoals beschreven staat op https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/reisregels-voorwaarden.htm?regioid=91641. Maar het is natuurlijk wel erg balen dat het hier de laatste bus betreft. Heb je voor mij je vertrekhalte,exacte vertrektijd en geplande uitstaphalte? Dan stuur ik je klacht intern door naar de manager van de chauffeur. Wij passen namelijk in deze situaties altijd hoor en wederhoor toe, zodat we beide kanten van het verhaal kennen. Ik zal dan vragen of er ook een reactie over de situatie kan worden gegeven. Voor de gemaakte kosten kun je een vergoeding aanvragen via: http://bit.ly/2wIz51S. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Arriva

Heeft op 14 november 2017 om 09:35 geantwoord

Beste Nick van Nimwegen,

Helaas hebben we tot op heden nog niet de benodigde informatie van jou ontvangen om de klacht door te kunnen sturen naar de regio. Daarom wordt de klacht afgesloten.

^MR
Webcareteam Arriva

Heeft op 14 november 2017 om 16:31 geantwoord

Om eerlijk te zijn weet ik niet welke benodigde informatie er nog nodig is. De datum, tijd, locatie en voorval zijn allemaal aangegeven en nu wordt het wel heel makkelijk afgedaan. Graag zie ik een reactie met daarin uitleg welke informatie ik jullie nog verschuldigd ben.

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste Nick van Nimwegen, Zie mijn bericht naar jou van 07 november 2017.: Beste Nick van Nimwegen, Wat een vervelende situatie. Sterkgeurende dranken zijn volgens de reisregels niet toegestaan, zoals beschreven staat op https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/reisregels-voorwaarden.htm?regioid=91641. Maar het is natuurlijk wel erg balen dat het hier de laatste bus betreft. Heb je voor mij je vertrekhalte,exacte vertrektijd en geplande uitstaphalte? Dan stuur ik je klacht intern door naar de manager van de chauffeur. Wij passen namelijk in deze situaties altijd hoor en wederhoor toe, zodat we beide kanten van het verhaal kennen. Ik zal dan vragen of er ook een reactie over de situatie kan worden gegeven. Voor de gemaakte kosten kun je een vergoeding aanvragen via: http://bit.ly/2wIz51S. Met vriendelijke groet, ^WB Arriva Webcareteam

Reactie van de melder van de klacht Nick van Nimwegen

7 maanden geleden - Allereerst mijn excuses, de berichten dat de klacht was doorgestuurd en werd behandeld kwamen via de mail binnen maar de reactie van Arriva niet. Hierdoor was er bij mij wat verwarring. De vertrekhalte was Breda centraal station om 22:57. De halte waar ik moest uitstappen was Van Gilslaan in Made. Op het puntje sterk geurende drankjes heeft u tot op zekere hoogte een punt. Maar De chauffeur gaf me geen kans tot een oplossing. Op basis van het geluid van een blikje dat openging werd ik eruit gezet, de mogelijkheid om het bij de halte weg te gooien en vervolgens weer in stappen was niet mogelijk omdat ik geen kans kreeg tot een oplossing te komen. Hierdoor moest ik er uit bij de halte Oude Baan in Breda.

Bericht van Arriva

7 maanden geleden - Beste Nick van Nimwegen, Alsnog bedankt voor de toelichting! Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de betreffende leidinggevende in de regio zodat de situatie op basis van hoor en wederhoor besproken kan worden. Ik begrijp de frustratie maar zoals mijn collega eerder al heeft aangegeven is het nuttigen van sterk geurend eten/drinken niet toegestaan. Hopelijk ervaar je deze situatie niet nogmaals. Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Nick van Nimwegen

6 maanden geleden - Goedenavond, Is er al een reactie gekomen van desbetreffende chauffeur of van zijn leidinggevende. Het is intussen alweer een week geleden dus ik vroeg me af of er al meer bekend was. Want buiten het blikje om is het natuurlijk schandalig dat hij mij er op zo'n moment uitzet.

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Nick van Nimwegen, We hebben nog geen reactie ontvangen. Ik zet het opnieuw uit in de regio. Met vriendelijke groet, ^Wouter Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Nick van Nimwegen

6 maanden geleden - Goede morgen, We zijn weer een weekje verder dus ik was benieuwd of er nog een reactie is gekomen van Arriva. Zo niet weet u al of het in behandeling wordt genomen.

6 maanden geleden - ?

Reactie van de melder van de klacht Nick van Nimwegen

6 maanden geleden - goedenavond, ik heb nu na twee weken nog steeds niks gehoord. graag zie ik een reactie terug over de huidige gang van zaken. Ook al is er nog niks teruggekomen zou ik het graag willen weten. Ik vind het fijn dat het duidelijk is waar ik sta.

Bericht van Arriva

6 maanden geleden - Beste Nick van Nimwegen, We hebben nog geen reactie ontvangen. Ik zet het nogmaals opnieuw uit in de regio. Met vriendelijke groet, ^Wouter Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht Nick van Nimwegen

6 maanden geleden - Goedenavond. Mijn zoon is op 6 november zonder enige gegronde aanleiding uit de laatste(!) bus gezet. Een grof schandaal natuurlijk. Wat ook een groot schandaal is is het feit dat hier ,na enige klachten,nog steeds niets mee gebeurd is. Mochten wij hier binnenkort nog steeds niets van horen dan voel ik me genoodzaakt om andere stappen te ondernemen. Marcel van Nimwegen

Alle klachten die gemeld zijn door Nick van Nimwegen