Klacht: Limiet ingetrokken

op 19 augustus 2016 over ING in de categorie Banken

Voor 16 aug moest ik een positief saldo hebben, de 15de aug is er s’ morgensvroeg 1050,00 euro gestort op de rekening, hierdoor stond ik keurig op tijd 50 euro positief. Direct daarna wilde ik later in de middag 10 euro overmaken, want ik had voldoende op de rekening, heb ik ipv 10 euro, 1000,00 euro gestort naar een rekening. Dit was niet de bedoeling en schrok daar ook van. Deze 1000 euro is weer onmiddellijk terug gestort naar de ING rekening, maar werd natuurlijk pas in de nacht verwerkt, waardoor de 1000 euro pas s’morgens op de 16de weer op de rekening terug was en ik dus niet vóór de 16de aug, 24 uur positief had gestaan. Op de 16 aug kreeg ik in de middag al bericht dat mijn limiet eraf gehaald zou worden en dat ik geen geld meer kon opnemen, terwijl ik positief stond!
Ik ben echt op tijd geweest, foutje gemaakt, dit direct weer rechtgetrokken en toch mijn limiet kwijt!
Onvoorstelbaar dat ING zo reageert, terwijl ze konden zien wat er gebeurt is.

Ik wil heel graag mijn limiet terug en als ING wil kijken naar het betalingsverkeer, wat er zich afgespeeld heeft, en dat ik het eigenlijk allemaal op orde had, snap ik niet dat ze überhaubt mijn limiet hebben afgenomen.
Alstublieft ING, graag weer mijn limiet terug op de rekening!

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

7 maanden geleden - Beste Leslie, Wat ontzettend balen dat door deze vervelende samenloop van omstandigheden je limiet is ingetrokken! Ik begrijp goed dat je daar niet blij mee bent. Allereerst kan ik je vertellen dat dit volgens een geautomatiseerd proces verloopt. Het is dus niet zo dat een medewerker hiernaar kijkt, voordat het limiet wordt ingetrokken. Het systeem checkt of je aan de voorwaarden hebt voldaan, en dat is jouw geval feitelijk niet zo. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om klantonvriendelijk over te komen. Daarvoor mijn excuses. Ik kon je telefonisch niet bereiken en heb je daarom een e-mail gestuurd om de mogelijkheden met je door te nemen. Ik zie je reactie via de e-mail tegemoet. Met vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Singer21

7 maanden geleden - Klacht opgelost..superfijn! Bedankt voor de snelle reactie en handeling!😀

7 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 23 augustus 2016 om 09:53 geantwoord

Beste Leslie,

Leuk om te horen dat de klacht is opgelost! Bedankt voor je feedback via www.klacht.nl. Goed om te horen dat mijn collega het goed heeft opgepakt. Ik zal dat ook doorgeven aan mijn collega.

Mocht je in de toekomst nog vragen en/of opmerkingen hebben, kun je altijd contact met ons opnemen.

Tjitske
ING Webcare