Klacht: Likes op Facebook advertenties

op 30 september 2016 over Facebook in de categorie Social Media

Wij zijn een webshop en maken veel gebruik van Facebook om onze campagnes te promoten. Nu valt mij steeds vaker op dat we likes krijgen van personen die zich in het geheel niet binnen de demografische afbakening van ons profiel bevinden. Vandaag was de spreekwoordeijke druppel; we hebben een vacature opengesteld die we gepromote hebben in een staal van 20 km rondom ons kantoor. Nu krijgen we likes uit Turkije en Afghanistan. Hiervoor dienen we wel de gebruikelijke like-fees te betalen. Het lijkt mij alsof Google hier door de mand valt, en dat zij op deze manier een percentage van de omzet binnenkrijgen die onrechtmatig is.

Ik ben tevreden met een antwoord hoe dit te voorkomen is, indien dit het geval is. Anders mogen zij hun procedure scherp onder de loep nemen. Want wij zullen vast niet het enige bedrijf zijn dat hier last van ondervindt.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Facebook

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Facebook nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kornuko